Si algú pensava que els salons de l'automòbil estaven en declivi, el Mondial de l'Auto de París s'ha encarregat de demostrar el contrari. La mostra francesa ha tornat a confirmar l'excel·lent estat de salut en què es troba la indústria de l'automoció gràcies a unes notables dosis d'imaginació i innovació a tots els nivells.

No obstant això, aquesta cita biennal ha mostrat una doble cara. D'una banda, ha servit per presentar un ampli ventall de propostes d'electrificació aplicades a les noves generacions de motoritzacions. Un marc en què han aparegut importants novetats com els híbrids i híbrids endollables dels nous Honda CR-V, Lexus RC, Toyota Corolla, Peugeot 508 o Smart, entre d'altres, així com els 100% elèctrics de la marca EQ de Mercedes Benz.

I tot això acompanyat d'una nova onada de models d'altes prestacions com és el cas dels Audi SQ2, Hyundai i30 Fastback N o Ferrari SP Monza, que ens recorden la cara més passional de l'automòbil.

Absències rellevants

Tot i que la mostra parisenca ha demostrat que el món de l'automoció viu un bon moment, no es pot passar per alt que cada cop hi ha més fabricants que no van als salons de l'automòbil. A París s'hi han trobat a faltar 18 marques: Abarth, Alfa Romeo, Aston Martin, Bentley, Dacia, Fiat, Ford, Infiniti, Jeep, Lamborghini, Mazda, McLaren, Mitsubishi, Nissan, Opel, Subaru, Volkswagen i Volvo.

Amb tot, no només s'hi han presentat models híbrids, elèctrics o esportius: els vehicles més tradicionals i populars també hi han tingut un paper rellevant. És el cas del BMW Sèrie 3 -la nova berlina del fabricant alemany-, el Kia ProCeed -un compacte familiar amb un disseny molt esportiu-, el Mercedes GLE 2019 -del qual parlem en aquest mateix suplement- i el Seat Tarraco, el nou SUV de la marca de Martorell que arribarà al mercat a principi de l'any 2019 a un preu aproximat de 33.000 euros.