Més d'una vegada hem comentat que el mercat de les berlines a Europa no passa pel seu millor moment. Molts fabricants han vist com les vendes d'aquest tipus de models han anat disminuint amb el pas dels anys, i davant d'aquest panorama alguns fabricants han optat per reinventar-se. Precisament aquesta és l'estratègia que ha seguit el fabricant francès Peugeot, que amb el model 508 ha convertit les seves berlines tradicionals en vehicles de caire esportiu i dinàmic. Recentment, la marca del lleó ha presenat el 508 SW, la versió familiar -però no per aquest motiu menys atractiva- del seu sedan.

Amb motiu del Saló de l'Automòbil de París, Peugeot ha mostrat al món el 508 SW First Edition, un model que representa la màxima expressió de luxe i esportivitat de la marca.

Basada en l'acabat esportiu d'alta gamma GT, l'exterior es diferencia de la resta de la gamma gràcies a elements com una graella davantera en color negre brillant, unes llantes de 19 polzades de dues tonalitats i diamantades amb vernís de color gris dust una gamma cromàtica formada per tres colors diferents: blau fosc, blanc nacrat i gris amazonita.

Veritable revolució interior

La mostra de luxe més evident la trobem a l'habitacle, que gaudeix de la màxima dotació possible d'equipament. La fusta de zebrà, l'entapissat de cuir seller vermell o negre i els pedals d'alumini són la mostra més evident al tacte d'aquesta qualitat afegida respecte de la resta de la gamma, però la dotació tecnològica no es queda enrere i ofereix de sèrie la instrumentació digital -anomenada Peugeot i-Cockpit- amb pantalla tàctil de 10 polzades, el sostre solar practicable, la il·luminació ambiental led, la funció Night Vision -per detectar éssers vius 200 metres més enllà de l'abast de les llums de carretera-, el navegador en 3D i reconeixement de veu o el sistema de so exclusiu d'alta fidelitat signat pel fabricant Focal.

Quant a la gamma de motors, el 508 SW First Edition disposarà d'un propulsor de gasolina i d'un dièsel. El primer serà un PureTech 225 S&S de 225 CV i canvi automàtic de vuit velocitats EAT8, mentre que el segon serà el BlueHDi 180 S&S, de 180 CV i automàtic.