Gairebé tots els amants del món del motor coneixen el mític circuit de Nürburgring Nordschleife, un traçat de més de 20 quilòmetres de longitud on habitualment es fan proves de resistència i en el qual les marques acostumen a provar els seus models més esportius. Recentment, el Subaru WRX STI va tornar al mític traçat alemany, on va aconseguir el rècord de volta ràpida per a una berlina de quatre portes, així com una meritòria cinquena posició a les 24 hores de resistència. A més a més, el model japonès també va demostrar la seva vàlua en un altre dels circuits més famosos del món, el de Spa-Francorchamps, a Bèlgica.

La visita a aquests dos circuits de llegenda es va efectuar després d'haver-se sotmès a una revisió estètica, a una millora en el seu equipament i, sobretot, a una optimització d'alguns elements mecànics per a millorar el seu rendiment sense deixar de banda el confort. Les noves versions del model 2018 mostren un frontal més agressiu amb un nou para-xocs -que ara és més ample-, una entrada d'aire més gran, una nova graella, llums diürns led i noves òptiques davanteres amb llums d'encreuament i carretera direccionals, que Subaru anomena SRH - Steering Responsive Headlights.

Al lateral, destaquen unes noves llantes de dinou polzades (una més que abans) lacades en color'Dark Gunmetal, que donen cabuda a un nou equip de frens signats pel fabricant Brembo. Amb aquest element augmenta notablement la capacitat de frenada i la resistència a la fatiga, gràcies a la incorporació de nous discos perforats en els dos eixos, pinces pintades en color groc de sis pistons a l'eix davanter i dos al posterior i noves pastilles que milloren el tacte i la dosificació de la frenada. El nou model inclou també retrovisors amb funció d'avís d'angle mort i sistema de canvi de llums automàtic.

Interior pràctic i esportiu

A l'habitacle del nou WRX STI s'hi han afegit nombrosos detalls de confort i esportivitat, com ara la regulació elèctrica del seient del conductor amb ajustament lumbar, una nova pantalla multifunció superior en alta definició que incorpora més opcions i passa de 4,3 a 5,9 polzades i també un quadre de comandaments redisse-nyat amb grafismes en fons blanc i vermell i display central millorat. Els cinturons de seguretat són del característic color vermell STI, i s'hi afegeix un recolzabraços posterior i una gran quantitat de detalls de color negre piano a l'habitacle, que elements que milloren l'aspecte i l'acabat general del vehicle.

A més, el model japonès millora les suspensions davantera i posterior, amb més precisió, el control del vehicle i el confort de marxa, aspecte en què s'ha treballat també a fons i s'ofereix un millor nivell d'aïllament de sorolls i vibracions. El llegendari motor 2.5 Boxer Turbo de 300 cavalls es manté inalterat i s'associa a la transmissió esportiva manual de sis relacions, amb la possibilitat de configurar la resposta del diferencial central als gustos del conductor a través de la funció DCCD.

N'hi haurà dues versions, totes dues amb un preu de 46.900 euros amb una campanya promocional de 2.000 euros inclosa. La versió Rallye Edition vindrà equipada amb aleró posterior i seients entapissats amb cuir i Alcántara, mentre que la versió Confort Edition prescindeix de l'aleró i afegeix sostre solar elèctric i seients entapissats completament de cuir.