Fa uns mesos vam tenir l'oportunitat de provar, gràcies al concessionari manresà Futurauto, el DS7 Crossback, el primer model de la marca prèmium francesa. Un model que ens va sorprendre pel seu disseny minimalista, l'elevat nivell de confort i prestacions que oferia i la gran càrrega tecnològica de què disposava.

Ara fa unes setmanes el fabricant francès va anunciar l'arribada de la variant E-Tense per al seu model insígnia. Aquesta versió converteix el SUV en un vehicle híbrid endollable amb una potència combinada de 300 CV (aprofitant el motor de gasolina de 200 CV i el propulsor elèctric de 110), tracció a les quatre rodes i canvi automàtic de vuit velocitats. Però aquesta no ha sigut l'única novetat de la marca, ja que recentment ha presentat el segon model del seu catàleg, el DS3 Crossback. En aquest cas també ens trobem davant d'un tot camí, però de mida compacta (4,12 metres) i construït sobre una nova plataforma, anomenada CMP.

Luxe, estil i confort

Com és habitual a la marca, el nou SUV es diferencia de la resta de models compactes del segment pel seu elevat nivell de luxe i tecnologia. La seva estètica combina a la perfecció l'elegància i l'esportivitat, amb una silueta «senzilla i escultural que expressa la seva força, rematada amb uns llums captivadors», segons afirma el director de disseny de la marca, Thierry Metroz.

I és que el DS3 Crossback és un cotxe que no passarà desapercebut, ja que el seu disseny exterior és molt singular i gaudeix d'una marcada personalitat gràcies a elements com la graella frontal característica de la marca, els llums diürns amb tecnologia led, els fars davanters DS Matrix led Vision o la signatura lumínica posterior, que uneix els dos pilots. A més, les llantes de 18 polzades, tota una sèrie de detalls cromats, i unes manetes escamotejables a les quatre portes amb sensor de proximitat (que s'amaguen quan no es fan servir i apareixen quan la clau és a 1,5 metres del vehicle) acaben de completar un disseny exterior únic al segment.

El no DS3 Crossback està disponible en cinc acabats diferents (Montmartre, Bastille, Performance Line, Rivoli, Opera i l'edició limitada de llançament Première), que disposen de diverses combinacions de colors exteriors i materials interiors. Amb tot, la marca francesa ofereix un programa de personalització únic, de manera que les combinacions que es poden escollir (deu tipus de llantes, deu colors per a la car-rosseria i tres per al sostre) són gairebé infinites.

Però si l'exterior és inconfusible, l'interior és encara més espectacular. La marca ha apostat per una estètica poligonal i l'ús d'angles rectes a l'habitacle, de manera que tots els elements (menys el volant) presenten un disseny marcadament geomètric. Tot i no haver-ho pogut comprovar en persona, l'interior ens recorda enormement el del DS7 Crossback, ja que el quadre de comandaments digital amb cinc tipus d'instrumentacions diferents, els materials emprats (cuirs granulats, napa o Alcántara) o el sistema de so de 12 altaveus i 515W signat per Focal evoquen indubtablement el model que vam provar al diari Regió7.

Els enginyers de la marca han desenvolupat una escuma de dues densitats per afavorir el confort d'uns seients que disposen de reglatge elèctric i calefacció, i la insonorització s'ha treballat especialment per oferir un gran aïllament acústic. A més, tecnològicament la pantalla d'alta definició de 10,3 polzades i el sistema Head-Up Display protagonitzen un habitacle completament di-gital.

Tecnologia i eficiència elèctrica

Tot i tractar-se d'un SUV compacte, la dotació quant a seguretat és pròpia de models de segment superior. Així, disposa d'elements com l'assistent d'aparcament Park Pilot, la frenada d'emergència amb reconeixement de vianants o ciclistes -fins i tot de nit- o l'assistent de conducció DS Drive Assist amb control de creuer adaptatiu i sistema d'alerta i manteniment de carril.

Mecànicament, d'inici el DS3 Crossback disposarà de motors de gasolina PureTech de 100, 130 i 155 CV, aquest darrer associat al canvi automàtic de vuit velocitats EAT8. Quant al dièsel, els propulsors disponibles oferiran una potència de 100 i 130 CV. Però si abans fèiem referència a la versió E-Tense del DS7 com un model híbrid endollable, en el cas del tot camí compacte aquesta denominació es referirà a un model completament elèctric. Previst per al segon semestre del 2019, el DS3 Crossback E-Tense serà un SUV 100% elèctric que disposarà d'una autonomia d'uns 300 quilòmetres segons el nou cicle d'homologació WLTP i d'una bateria que es podrà carregar al 80% en tan sols 30 minuts, sempre que fem servir un carregador ràpid de 100 Kw. Connectat a un Wallbox domèstic d'11 Kw aquesta operació requerirà d'un total de cinc hores.

Les prestacions d'aquest model elèctric són destacables, ja que amb una potència de 136 CV i un parell de 260 nm podrà accelerar de 0 a 50 km/h en tan sols 3,3 segons i de 0 a 100 en 8,7.

El model de la marca francesa es posicionarà com a rival directe de models com l'Audi Q2, el BMW X2, el Mercedes-Benz GLA o el Mini Countryman, i tot i que al nostre mercat encara no s'han anunciat els preus oficials, se sap que al mercat francès la gamma arrenca en 23.500 euros i arriba fins als 40.500 en el cas del motor més potent i la versió limitada de llançament La Première.