El Mitsubishi Outlander PHEV és el SUV híbrid endollable més venut del món -amb més de 150.000 unitats matriculades- i el vehicle híbrid endollable més venut a Europa els darrers tres anys. Amb aquestes dades, de què no serà capaç aquesta nova generació, en la qual es millora l'aspecte, qualitat i, sobretot, el seu inigualable sistema de propulsió?

Comencem precisament per aquest darrer aspecte. Sota l'apel·latiu PHEV 2.0, Mitsubishi ha optimitzat tant el motor de combustió com els propulsors elèctrics. Del primer n'ha incrementat la cilindrada i potència, ha passat d'un 2.0 de 121 CV a un 2.4 de 135 CV, mentre que dels segons n'ha augmentat lel rang de funcionament, i es pot circular en mode 100% fins als 135 CV. En conjunt, les dues tecnologies eleven ara la seva potència dels 203 als 235 CV, la qual cosa es tradueixen en més dinamisme.

I tot això no només amb una millor gestió en la combinació de tots dos propulsors, sinó també conservant pràcticament els mateixos nivells de consums i emissions contaminants (malgrat l'enduriment de la nova legislació), un aspecte de què no poden presumir la majoria dels seus rivals. Una autonomia 100% elèctrica de 54 km, un nivell de consum de tan sols 1,8 l/100 km i amb prou feines 40 g/km de CO2, fan que l'Outlander PHEV conservi l'etiqueta «zero emissions» de la DGT. Tot això es tradueix en la possibilitat de circular per les zones de trànsit restringit a les principals ciutats del país, aparcar sense càrrec en qualsevol lloc o bé transitar pels carrils BUS VAO, entre altres avantatges.

Disseny renovat i més confort

El SUV japonès ha modernitzat el seu aspecte amb la utilització d'una nova graella frontal, para-xocs redissenyats amb òptiques biled, llantes més atractives, etc. L'interior també rep nous cromats i entapissats, amb una instrumentació més completa i amb seients més ergonòmics. Però les millores que vam notar més en aquest espai van ser l'optimització acústica amb un aïllament interior envejable i la millora en l'ergonomia amb uns nous seients.

Pel que fa al comportament general del vehicle, tan sols podem dir que s'ha superat l'excel·lència que ja oferia l'anterior versió del model. I tenint en compte la complexitat del seu sistema híbrid i el nivell de perfecció ja assolit, és molt dir. Per explicar la seva tecnologia hauríem de triplicar l'espai d'aquest reportatge, de manera que ho resumirem dient que aquest nou SUV híbrid endollable ofereix una millor gestió elèctrica i que en mode híbrid és més potent i eficient. En una futura prova ja tindrem ocasió d'entrar més en detall en aquest curiós aspecte del model de Mitsubishi.

Tot i les millores, l'Outlander PHEV parteix d'un preu realment interessant, ja que està disponible des de 33.295 euros amb campa-nyes promocionals. Aquest preu correspon al nou acabat d'accés Motion, ja que el més equipat -anomenat Kaiteki- arrenca en 38.120 euros.

Sense preocupacions

Un dels problemes més rellevants a l'hora de comprar un cotxe endollable és la por a la instal·lació d'un punt de recàrrega a casa. Per això, Mitsubishi ha signat un acord amb Endesa perquè aquesta companyia s'encarregui de tot el procés, fins al punt de redactar ells mateixos la petició per escrit per a la comunitat de veïns. A més, ofereix als qui ho contractin la possibilitat que els primers 100 kWh de càrrega (uns 540 km en manera elèctrica) no tinguin cap cost (entre la 1 i les 7 hores).