Hyundai ha evolucionat molt els dar-rers anys i actualment la seva gamma rivalitza amb les principals marques europees en tots els segments per la qualitat dels seus productes. Però la seva ambició l'ha convertit en un referent quant a la sostenibilitat amb la gamma més àmplia de cotxes eco del mercat. Polo Satrústegui, director general de Hyundai Espanya, analitza tots aquests aspectes per NeoMotor.

En què es basa Hyundai per dir que és la marca de referència en la mobilitat Eco?

Ara mateix tenim l'Ioniq en versions híbrida, híbrida endollable i elèctrica; acabem de llançar el Kona elèctric amb autonomies de 312 i 482 quilòmetres; el Tucson disposa d'un sistema Mild Hybrid de 48 volts i hem matriculat el primer cotxe d'hidrogen a Espanya. I tot això sumat a altres novetats que de moment no podem desvelar...

La marca, quan va començar a prendre's seriosament la propulsió ecològica?

No fa tant com Renault o Toyota, però treballem molt ràpid i en poc temps els hem superat. Tenim un híbrid més eficient que Toyota i els nostres elèctrics ofereixen més autonomia que els francesos. Hyundai escurça els cicles des del primer disseny fins a la producció final.

Creu que el dièsel està obsolet, com alguns s'entesten a afirmar?

El dièsel és la tecnologia que està més evolucionada; de fet, són els motors de combustió més eficients que hi ha ara mateix. Té un nivell d'emissions impensable fa poc, i nosaltres creiem que són motors necessaris, i per tant haurien de mantenir-se en el temps. Hi ha cotxes que per pes i mida necessiten molt parell i això no ho pot oferir un gasolina. Per això creiem que desapareixerà dels cotxes petits de poca cilindrada i híbrids, però, en tot terrenys, vehicles industrials lleugers i camions, el dièsel és una tecnologia que es mantindrà. A més, és més rendible que un gasolina per als que recorren a l'any més de 20.000 km, per molts missatges negatius que es donin.

Llavors, quina seria la solució més aconsellable per a aquest problema?

S'hauria de renovar el parc automobilístic espanyol, que té una edat mitjana de 12 anys. No cal atacar el cotxe dièsel sinó veure com podem canviar aquests cotxes antics per uns de més moderns, ja siguin gasolina o dièsel. Això tindria un gran efecte sobre les emissions.

Quina és la tecnologia que guanyarà la partida en el futur?

A molt llarg termini, la pila d'hidrogen, a llarg, l'elèctric i a mitjà, híbrids i híbrids endollables. De moment, la més estesa és l'híbrida, però és la menys eficient. Quan es resolguin els problemes d'infraestructura de recàrrega dels elèctrics i baixin els seus preus, hi haurà més oferta.

Hyundai Espanya ha matriculat el primer model d'hidrogen al nostre país: el Nexo. Què aporta respecte d'altres vehicles amb aquest tipus de propulsió?

El Nexo és un SUV atractiu, té la capacitat de qualsevol tot camí i ofereix uns 700 quilòmetres d'autonomia.

Amb l'àmplia gamma de vehicles Eco i de propulsió convencional de la marca, s'augura un futur prometedor...

Aquest any és molt bo per a Hyundai Espanya i hauria de mantenir-se així en els pròxims tres mesos. I com marca està en el seu millor moment de producte, d'imatge i de notorietat.