Al nostre mercat els segments que més vendes acumulen són el dels utilitaris, el dels compactes i el dels tot camins o SUV. Hyundai té representants molt competitius a les tres categories, però en el cas dels utilitaris el fabricant coreà té en l'i20 una de les millors opcions del segment. Fa pocs mesos la gamma d'aquest model va rebre una completa renovació amb l'objectiu de mantenir tot allò que funcionava i millorar elements estètics i tecnològics que el fan encara més atractiu.

La línia estètica de l'i20 va rebre petites modificacions a la graella frontal, als para-xocs, als pilots posteriors -que disposen de tecnologia LED- o a les llantes de 16 polzades, de nou disseny. Quant a les possibilitats de personalització, opcionalment es pot escollir amb el sostre pintat en una tonalitat diferent de la de la carrosseria. El que no va patir cap canvi respecte l'anterior generació és la possibilitat d'escollir l'i20 amb carrosseria de tres o cinc portes i en l'acabat Active, una versió d'aspecte crossover preparada per enfrontar-se a la jungla urbana sense cap risc. A més, amb una longitud de 4,03 metres i un maleter de 326 litres, l'i20 resulta molt pràctic a l'hora de realitzar una conducció urbana i es situa com un dels referents del segment.

Sense motoritzacions dièsel

Hyundai ha fet una aposta decidida i ha optat per eliminar les motoritzacions de gasoil de la gamma i20. Però aquest fet no representa que no hi hagi diverses opcions a escollir a l'apartat de les motoritzacions, ja que l'utilitari coreà es pot associar a tres motors de benzina, tots ells amb tecnologia Start-Stop. Es tracta, per una banda, de l'atmosfèric 1.2 de 84 cavalls -que es posiciona com el propulsor d'accés a la gamma- i, per l'altra, del motor turbo 1.0 T-GDI, que disposa de potències compreses entre els 100 i els 120 cavalls. A més, tots tres motors compleixen l'exigent normativa Euro6d i han estat homologats sota el nou cicle WLTP.

Si bé el canvi manual de cinc velocitats és de sèrie en les versions de 84 i 100 cavalls, aquest darrer propulsor està associat a un canvi manual de sis velocitats i, per primer cop, a un canvi automàtic de doble embragatge DCT i set velocitats, que millora notablement el rendiment de l'anterior canvi automàtic de quatre relacions.

Més tecnologia i seguretat

El nou sistema d'infoentreteniment disposa d'una pantalla de 7 polzades, compatibilitat amb Android Auto i Apple CarPlay i sistema de navegació. Però el veritable salt endavant del nou model és en termes de seguretat, on trobem el paquet SmartSense amb elements de darrera generació com el sistema de frenada automàtica d'emergència, l'avisador i assistent de canvi de carril, l'alerta de cansament pel conductor o l'assistent de llums de carretera.