El Kia Sportage és un model clau per al fabricant coreà, i està fortament arrelat al nostre mercat. De fet, se n'han venut més de 131.000 unitats a Europa només durant el 2017 (una quarta part del volum de vendes de la marca al vell continent ). A Espanya, l'Sportage va sumar més de 16.000 matriculacions l'any passat, amb una significativa quota del 7,3%.

Per no perdre l'excel·lent ritme de vendes, l'atractiu SUV de Kia ha fet els deures i surt amb més força al mercat, presentant un disseny més atrevit i vistós que el del seu antecessor del 2016, fruit de la col·laboració dels centres de disseny de la marca a Namyang, Corea, i Califòrnia. Per començar, els para-xocs adquireixen més presència i ubiquen, en el cas de la part davantera, els antiboira en una posició diferent. Disposa d'elements cromats i de la característica graella frontal anomenada tiger-nose, que evoluciona notablement i ofereix una imatge més sofisticada amb un cèrcol brillant o negre mat. A més, les òptiques es modernitzen amb tecnologia led i els llums de marxa diürna disposen de quatre díodes (a l'estil de les versions més esportives dels models de la marca) per crear una firma lluminosa més recognoscible.

A la part posterior, els pilots mantenen la configuració horitzontal i els projectors de marxa enrere i reflectors s'integren al para-xocs. La vista lateral s'enriqueix amb llantes de nou disseny d'entre 16 i 19 polzades, i la carrosseria rep cinc noves tonalitats de color. Els canvis també reforcen la personalitat esportiva de la versió GT Line, amb elements com la graella acabada en negre brillant, deflectors davanters platejats i detalls cromats als flancs del cotxe, al para-xocs davanter i a les portes. Les llantes de 19 polzades són exclusives d'aquesta variant i, en el cas de muntar la mecànica de gasolina T-GDI, s'hi inclou un difusor posterior per integrar les sortides d'escapament. També els antiboira s'han redissenyat i segueixen la línia de disseny de la marca, que fa que semblin glaçons de gel.

Pel que fa a l'aerodinàmica, un aspecte essencial que afecta el consum i la sonoritat de marxa, es queda en l'anterior xifra de Cx 0,33 (una dada realment bona per a un vehicle d'aquest tipus) i les cotes de la carrosseria tampoc no varien: 4,48 metres de llargada, 1,85 metres d'amplada, 1,65 metres d'alçada i una distància entre eixos de 2,67 metres.

A dins, la bona disposició dels elements es manté, i per aquest motiu el nou Sportage conserva el fantàstic espai de l'edició sortint, amb molta comoditat i un maleter que s'acosta als 500 litres, en funció del tipus de tracció que escollim. Sí que hi ha canvis que creen una aparença més avantguardista: un nou volant i un altre quadre de comandaments, que es combinen amb entapissats específics segons la versió (els GT Line incorporen seients negres).

La principal novetat pel que fa a propulsors és l'adopció d'un sistema d'hibridació lleugera per a l'opció dièsel de 185 CV, que és la de més potència. Aquesta solució inclou una xarxa elèctrica de 48 volts que aporta diversos avantatges sobre la convencional de 12 volts. La potència es genera gràcies a una part elèctrica que fa de motor d'arrencada, que ajuda a les acceleracions intenses (aporta uns 16 CV extres) i que recupera l'energia en les fases de frenada, un potencial que es guarda en un acumulador d'ions de liti de 90 Ah.

Una altra funció interessant és que, amb aquesta tecnologia, el motor es pot aturar mentre el cotxe circula per la carretera en aixecar el peu de l'accelerador (es considera una arrencada i parada en marxa), de manera que ajuda a contenir el consum. D'altra banda, l'esmentat bloc dièsel de 2,0 litres i quatre cilindres disposa de tracció a les quatre rodes i es pot associar a una caixa automàtica de vuit velocitats (de convertidor de parell) o bé a una caixa automàtica de sis. El consum mitjà que homologa aquesta variant és de 5,7 litres en el primer cas i de 5,3 litres en el segon.

A més d'aquesta variant tan avançada, el nou Sportage incorpora més mecàniques interessants i eficients. Els altres motors dièsel són els 1.6 CRDI de 115 i 136 CV, mentre que en gasolina trobem els 1.6 amb 132 i 177 CV, aquest últim amb turbocompressor i injecció directa. Els de 136 CV dièsel i 177 CV tenen la tracció total en opció -la qual cosa augmenta les seves possibilitats d'ús-, i es poden escollir amb un canvi automàtic de doble embragatge i set marxes. També milloren altres aspectes, com els ajustaments específics de la suspensió (que en els GT Line resulta més esportiva) i la llista dels elements de l'equipament, que desgranem al destacat. Com en tots els models Kia, el nou Sportage té una garantia de 7 anys o bé 150.000 quilòmetres. Amb el motor d'accés dièsel té un preu de 23.470 euros, 21.330 euros en gasolina.