Volkswagen ha presentat recentment el seu nou SUV urbà T-Cross, un model que arriba amb l'objectiu de posicionar-se com la principal competència de models consolidats al segment com ara el Nissan Juke, el Hyundai Kona, el Kia Stonic o fins i tot el seu cosí, el Seat Arona.

Per aconseguir aquest objectiu, el nou model de la marca de Wolfsburg gaudeix d'un estil típicament alemany, amb línies ben definides i una estètica sòbria però dotada d'una personalitat juvenil, i alguns detalls que el diferencien de la resta de la gamma, com ara la franja lumínica del maleter que uneix els pilots posteriors o la gamma cromàtica, formada per 12 tonalitats diferents. A més, el frontal segueix el patró de disseny marcat pel seu germà gran, el T-Roc, amb uns fars davanters de forma hexagonal ubicats al para-xocs.

Versatilitat i tecnologia

El nou T-Cross és un tot camí petit, amb unes mesures de tan sols 4,10 metres de longitud (el Polo fa 4,05 m) i 1,55 metres d'alçada (per 1,44 del Polo). Però aquestes mesures contingudes no li impedeixen oferir una gran habitabilitat interior, gràcies a la llarga distància entre eixos i a la possibilitat de desplaçar els seients posteriors 14 centímetres, per aconseguir una capacitat del maleter entre 385 i 455 litres (1.281 si abatem els seients).

A més, Volkswagen també ha apostat per dotar el petit SUV d'un complet equipament i tecnologia, amb elements com el Virtual Cockpit, la pantalla de vuit polzades, el Front Assist amb detecció de vianants, la frenada d'emergència en ciutat, el sistema d'alerta i manteniment de carril, el control de creuer adaptatiu o l'assistent d'aparcament Park Assist.