Després de tres anys al mercat, i amb 450.000 unitats venudes en cinquanta països, el Renault Kadjar afronta la seva primera renovació. Un canvi en profunditat que afecta tots els aspectes del vehicle, proporciona més rendiment dinàmic i augmenta la distinció, alhora que conserva els codis tradicionals del SUV francès.

Exteriorment destaca pel seu nou frontal. La calandra és molt més ampla que la del seu predecessor, i està envoltada per un marc cromat que li proporciona un salt de qualitat. Aquest estil es perllonga també al para-xocs -que ara integra els antiboira- on també destaca el gran marc cromat.

La firma lumínica també canvia de forma considerable respecte del seu predecessor. La nova firma lumínica en forma de C integra els intermitents i els llums diürns. A la part del darrere, els intermitents també adopten la tecnologia led, com els llums de marxa enrere i antiboira integrats al para-xocs, més fins i elegants.

Els canvis també arriben a la part posterior, amb noves proteccions i llums amb tecnologia led. El maleter és un dels més voluminosos del segment amb 527 litres, i pot arribar fins als 1.478 litres si abatem la banqueta posterior. Uns seients que s'abaten en un tres i no res gràcies a les empunyadures situades a banda i banda del compartiment d'equipatge. El seient del passatger davanter es pot plegar i permet car-regar objectes de més de 2,5 metres de llarg.

A l'interior, els canvis principals els trobem a la consola central, on els principals botons s'han substituït per unes rodes cromades que li confereixen més ergonomia. Es manté la pantalla de set polzades que mostra la informació del sistema R-Link 2 amb les tecles de control a banda i banda. El conjunt se situa en el quadre de comandament de forma fluïda i es troba perfectament integrat.

Un altre canvi important arriba als seients, que han estat remodelats i ara disposen d'un reglatge que permet regular la longitud de la zona del seient. La seva escuma de doble densitat ofereix un confort òptim i mitiga la fatiga als trajectes llargs. A més, uns reforços laterals més ferms garanteixen una millor subjecció, i el reposabraços davanter és lliscant i s'adapta a totes les morfologies.

Nou acabat exclusiu

El Kadjar rep una nova versió, anomenada Black Edition, que desborda esportivitat i completa la gamma. L'habitacle del Black Edition es distingeix per la seva tapisseria en Alcantara i per un sostre de color negre. A l'exterior, aquesta versió destaca per sobre de la resta gràcies a les seves llantes d'aliatge de 19 polzades inèdites, les seves proteccions davanteres i posteriors en contrast i les carcasses dels retrovisors en color negre.

La transmissió integral 4x4 proposa tres modes de funcionament a triar. 2WD, que només actua sobre les rodes davanteres i millora el consum; Auto, mode en el qual el repartiment del parell entre els dos eixos queda determinat de forma automàtica per l'electrònica del cotxe i es pot transferir fins al 50% del parell a les rodes del darrere; i Lock, on el diferencial central està bloquejat i transmet permanentment el 50% del parell a les rodes posteriors.

El nou Renault Kadjar presenta quatre acabats: Life, Intens, Zen i Black Edition. Els preus parteixen dels 21.568 euros per a l'acabat Life TCe de 140 CV.