12 de gener de 2019
12.01.2019
BMW SÈRIE 8 CUPÈ

Tecnològic i luxós

Aquest Cupè de dues portes combina el luxe i el confort d'un gran turisme amb les prestacions d'un esportiu

11.01.2019 | 23:11
ESPORTIU I ELEGANT. La part lateral posterior és excepcionalment ampla, i potencia encara més l´aplom que transmet el BMW Sèrie 8 Cupè.

BMW ha llançat al mercat el nou Sèrie 8 Cupè, que disposa de motoritzacions de 320 i 530 cv de potència. El BMW Sèrie 8 Cupè està disponible en dues versions, l'M850i xDrive Cupè M Performance i la 840D xDrive Cupè.

El nou model és el resultat d'una combinació d'inspiració esportiva i luxe contemporani. D'aquesta manera, l'estructura de la carrosseria, la tecnologia de conducció i la suspensió estan enfocades directament a assolir el rendiment dinàmic d'elit que s'espera d'un automòbil esportiu de primera classe.

El Sèrie 8 Cupè mesura 4.843 mil·límetres (mm) de llarg, 1.902 mm d'ample, 1.341 mm d'alt i té una distància entre eixos de 2.822 mm.

Quant a l'exterior, està disponible amb sostre de carboni M i amb el paquet exterior M Carbon, que disposa d'entrades d'aire, cobertes exteriors dels retrovisors i un spoiler i un difusor posteriors de polímer reforçat amb fibra de carboni (CFRP, per les seves sigles en anglès).

Els fars són els més prims que BMW ha muntat mai en un automòbil; els llums led són de sèrie, mentre que els fars led adaptatius i el sistema BMW Laserlight amb il·luminació adaptativa i Selective Beam de fins a 600 metres estan disponibles opcionalment.

L'interior del nou Sèrie 8 Cupè inclou materials d'alta qualitat, com el revestiment de cuir de sèrie per al panell d'instruments i les portes. Per la seva banda, els seients esportius, que ofereixen una baixa posició de conducció, estan entapissats en cuir de sèrie. La disposició dels controls està orientada cap al conductor per assegurar una experiència de conducció esportiva i dinàmica, amb materials d'alta qualitat i una il·luminació interior molt sofisticada.

A l'equipament de sèrie del model s'hi inclou la interessant instrumentació digital i una pantalla de control de 10,25 polzades amb gràfics optimitzats i moderns. A més, és el primer BMW que estrena un nou sistema operatiu per al sistema multimèdia 7.0, així com un quadre d'instruments multifuncional renovat amb noves funcionalitats i tots els avenços tecnològics en matèria d'assistència a la conducció i seguretat del fabricant alemany.

El maleter té una capacitat de 420 litres i la banqueta posterior es pot plegar en configuració 50:50, la qual cosa permet augmentar la seva capacitat. Com hem dit, el nou Sèrie 8 de BMW arriba al mercat amb dues variants: la BMW M850i xDrive M Performance, que equipa el motor gasolina V8 de 530 cv de potència, i la versió BMW 840D xDrive Cupè, amb una unitat dièsel de sis cilindres en línia que desenvolupa 320 cv de potència. De sèrie tota la gamma equipa la caixa automàtica Steptronic de vuit velocitats i tracció integral xDrive.

El 840D xDrive porta un propulsor sis cilindres en línia de 2.993 cc, amb 680 Nm de parell i una acceleració de 0 a 100 km/h en tan sols 4,9 segons. L'M850i xDrive Cupè munta un V8 de 4.395 cc amb 530 cv de potència i desenvolupa un parell màxim de 750 Nm. Accelera de 0-100 km/h en 3,7 segons.

Pel que fa als sistemes d'infoentreteniment i connectivitat, l'equipament de sèrie del nou Sèrie 8 Cupè inclou, com ja hem dit, el nou concepte de visualització i control BMW Operating System 7.0 i BMW Live Cockpit Professional. La connectivitat entre el vehicle i els dispositius és possible gràcies a l'assistent digital BMW Connected.

A més, l'última versió del Head-Up Display que equipa el Sèrie 8 Cupè té una superfície de projecció un 16% més gran, gràfics 3D optimitzats i pantalla per a continguts addicionals. El vehicle inclou l'assistent professional de conducció, el control actiu de creuer amb funció Stop & Go, l'assistent de direcció i de control de carril, l'advertència de canvi o de sortida de carril, la protecció contra la col·lisió lateral, l'ajuda d'evasió, la informació de distància de seguretat i les alertes de trànsit creuat, de prioritat i de direcció prohibida. Ofereix també l'assistent d'aparcament per estacionar en paral·lel i perpendicularment, a més d'un nou assistent de marxa enrere; l'assistent d'aparcament Plus inclou la vista de 360 graus, la superior, la panoràmica i la 3D remota.

Al volant

Les sensacions al volant són fabuloses, ja que combina el confort per carretera d'una berlina de luxe amb l'agilitat en trams revirats d'un esportiu d'altes prestacions. Els diferents modes de conducció permeten treure el màxim partit d'aquest Sèrie 8, modificant la sensibilitat de l'accelerador i la duresa de la direcció i suspensió, entre altres paràmetres, en funció del que es vulgui en cada moment.

Altres aspectes que destaquen són la suavitat del canvi automàtic de vuit velocitats, el tacte de la direcció i la insonorització a l'interior de l'habitacle. D'altra banda, el sistema de direcció activa integral facilita la maniobra d'aparcament i redueix el radi de gir, gràcies al lleuger moviment de les rodes del darrere en moure el volant.

El BMW 840D xDrive té un preu de partida a Espanya de 112.600 euros, mentre que l'M850i xDrive Cupè té un preu de partida de 140.400 euros. A més, pel que fa a les previsions de futur, BMW ha confirmat el llançament de dues noves variants: una de descapotable anomeda Cabrio i una de quatre portes anomenada Gran Cupè.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook