La filosofia japonesa és el punt de partida de Mazda a l'hora de dissenyar un vehicle nou. Yasutake Tsuchida, cap de disseny del nou Mazda3, afirma que «el que perseguim és la bellesa a través de la senzillesa i la puresa». I és que, per a la marca japonesa, el nou Mazda3 és l'inici d'una «nova era». Suposa una aposta important a l'hora d'apujar el llistó d'aquest plaer de conducció i d'iniciar una nova era en la qual Mazda Premium sigui una realitat tangible.

Ara, Mazda porta el disseny Kodo a nous nivells de profunditat i sofisticació, coincidint amb una nova etapa en què eleva el disseny d'automòbils a la categoria d'art. L'objectiu d'aquesta nova evolució de Kodo és la recerca d'una nova expressió de l'elegància inspirada en l'estètica japonesa. Un altre objectiu de l'estil de la nova gamma del Mazda3 passava per dotar cada model d'una personalitat característica: un 5 portes amb un disseny emotiu i un sedan amb unes proporcions que transmeten elegància i exclusivitat.

Menys és més

El concepte de disseny del 5 portes es va centrar a crear una forma poderosa que presentés un estil hatchback renovat. Vist des del darrere, l'habitacle i la carrosseria semblen un únic cos massís. Aquesta forma peculiar transmet una presència poderosa i expressa un atractiu seductor.

La consigna de disseny de la carrosseria sedan és «elegant i brillant». És cert que s'ajusta a l'estil tradicional d'un sedan, amb el capó, l'habitacle i el maleter en tres volums diferenciats; però l'equip de disseny ha sabut enriquir l'estil d'aquests elements i assolir noves cotes de bellesa, tal com correspon a un model de Mazda d'aquestes característiques. El resultat final és una expressió d'elegància més refinada i evolucionada.

El disseny de l'habitacle aplica el concepte artístic del «punt de fuga» fins i tot en els detalls dels components individuals, com ara els radis del volant i la pantalla central. Aquest plantejament del disseny fa èmfasi en un eix articulat al voltant del conductor que recorre la zona de conducció des del davant fins al darrere. Però, a més, hi ha un segon eix horitzontal que organitza la distribució de les formes, i que s'estén des del panell d'instruments fins a les motllures de les dues portes. L'objectiu del disseny ha estat la senzillesa absoluta, d'acord amb una estètica de «menys és més».

Pel que fa a la gamma de motoritzacions, disposa de dos propulsors de gasolina i un de dièsel. En aquest sentit, l'oferta del nou Mazda3 per a Europa està formada pels motors gasolina 1.5 i 2.0 Skyactiv-G més avançats de la marca, mentre que pel que fa al dièsel es troba disponible amb el propulsor 1.8 Skyactiv-D.