Audi tenia un complicat repte al davant a l'hora de renovar el Q3, un model amb un nivell d'acceptació extraordinari, com demostren les més d'1,1 milions d'unitats venudes a tot el món. Malgrat això, la marca dels quatre anells acaba de llançar al mercat un SUV que supera en tots els aspectes possibles el seu predecessor: amplia les dimensions exteriors i interiors per elevar la seva habitabilitat i capacitat de càrrega; optimitza el xassís i els motors per ser més còmode, dinàmic i eficient; integra la tecnologia de models de segments superiors d'Audi i ofereix un aspecte més atractiu i alhora esportiu.

Comparat amb el primer Q3, aquest és més llarg, més ample, presenta una distància més gran entre eixos i alhora és més baix. Amb una longitud total de 4.484 mm, supera en 97 mm el seu predecessor; l'amplada creix 18 mm, fins als 1.849 mm; l'altura descendeix 5 mm per situar-se en 1.585 mm i la distància entre eixos s'estén 77 mm per assolir els 2.680 mm i oferir una gran habitabilitat.

Si a aquest espai hi afegim la possibilitat de poder desplaçar longitudinalment els seients posteriors 15 centímetres (60:40), ens trobem que es pot ampliar l'espai per als genolls o la zona de càrrega, segons les necessitats de cada moment. Si triem la segona opció s'obté un maleter de 530 litres, que amb els seients en la seva posició més avançada s'amplia fins als 675 litres. I amb els respatllers del darrere abatuts (40:20:40) aquesta xifra s'eleva fins als 1.525 litres.

Però les millores interiors del Q3 no només es troben darrere. Els seients davanters ara són més còmodes i redueixen la fatiga durant el viatge, i la posició de conducció pot ser força baixa.

El conductor gaudeix d'un lloc de conducció amb multitud de comandaments digitals al seu abast. Audi ha disposat la instrumentació digital Virtual Cockpit amb pantalla de 10,25 polzades (que pot ampliar-se a 12,3 opcionalment). També hi trobem, integrada a la consola central, la pantalla tàctil MMI touch de 8,8 polzades. Juntament amb l'MMI Navigation Plus, el conductor controla l'àmplia gamma de sistemes d'infoentreteniment a través de la pantalla tàctil, que passa a ser de 10,1 polzades i se situa a la consola central.

Connectat amb el món

Com no podia ser d'una altra manera tractant-se d'un Audi d'última generació, el nou Q3 ofereix la màxima connectivitat gràcies al mòdul de transmissió de dades, que pot utilitzar l'estàndard LTE Advanced per proporcionar els serveis d'Audi connect i un punt d'accés Wi-Fi. Tot això fa que el conductor pugui gaudir de diversos avantatges, com ara que el sistema de navegació reconegui les seves preferències sobre la base de recorreguts anteriors i s'adapti a la ruta que el conductor vol seguir, o que els punts d'interès i la informació sobre places d'aparcament o estacions de servei apareguin directament al mapa del navegador. L'aplicació MyAudi completa aquesta gamma de serveis i permet connectar el telèfon intel·ligent al nou Audi Q3.

Realment l'equipament del nou Q3 és impressionant ja des de les versions d'accés, i inclou fars amb tecnologia LED, llantes d'aliatge de 17 polzades, climatitzador bizona, sistema MMI Ràdio Plus amb pantalla MMI touch de 8,8 polzades i equip de ràdio amb sis altaveus.

Entre els sistemes d'assistència a la conducció, en destaquen alguns que es presenten per primera vegada en aquest SUV, com l'Audi Pre-Sense Basic i l'Audi Pre-Sense Front, o el sistema d'avís de sortida i canvi involuntari de carril. També són de sèrie els serveis d'Audi Connect Safety & Service (inclou la trucada d'emergència), MyCarManager (gratuït els 3 primers anys) i MyService (sense cost durant els 10 primers anys).

Per completar l'extens equipament de sèrie i poder personalitzar el seu vehicle, Audi posa a disposició dels clients tota una sèrie de línies de producte i diversos paquets opcionals: la línia Advanced, el famós S-Line, la nova Black Line, Paquet Tècnic i el Paquet Confort.

Àmplia gamma mecànica

Audi vol que cada client es faci el seu Q3 a mida, de manera que a l'amplíssima oferta d'equipament s'hi uneix una completa gamma de motors, que disposa des del seu llançament de tres propulsors de gasolina TFSI i dos de dièsel TDI, a més de tres tipus de suspensions: estàndard, esportiva (acabat S-Line) i adaptativa. Alhora es pot gaudir del sistema de conducció dinàmica Audi Drive Select (de sèrie en l'acabat S-Line i opcional a la resta) que permet al conductor triar entre els modes de conducció auto comfort, dynamic, offroad, efficiency i individual. En aquest últim apartat la principal novetat és el mode offroad, que ajusta l'amortiment adaptatiu al seu tarat més suau i activa el control de descensos per millorar les condicions del vehicle més enllà de l'asfalt.

Tots els motors són unitats de quatre cilindres potents i eficients, amb injecció directa i turbocompressor. La transmissió pot ser manual de 6 velocitats o automàtica S-Tronic de set relacions.

El motor d'accés a la gamma és l'1,5 litres TFSI de 150 cv i 250 Nm de parell de l'Audi Q3 35 TFSI. Gaudeix del sistema Audi Cylinder on Demand, que desactiva dos cilindres de manera temporal quan el motor funciona amb càrrega baixa i mitjana, la qual cosa es tradueix en una reducció del consum, que se situa en 6,0 l/100 km i unes emissions de 139 g/km de CO2. Aquest propulsor està disponible amb caixa de canvis manual de sis relacions o amb l'automàtica S tronic de set. Amb tot, aquesta versió no permet escollir el tipus de tracció, que només pot ser davantera.

El següent esglaó a la gamma és el 2.0 TFSI amb canvi S-Tronic i tracció Quattro, que s'ofereix en dues versions. Al Q3 40 TFSI desenvolupa 190 cv i un parell de 320 Nm, mentre que al Q3 45 TFSI eroga 230 cv i un parell de 350 Nm.

La gamma dièsel arrenca amb el motor 2.0 de 150 cv i 340 Nm de parell de la versió 35 TDI . Es pot escollir amb canvi manual i tracció total Quattro o amb canvi S-Tronic i tracció davantera. El mateix bloc s'utilitza a la versió 40 TDI quattro S-Tronic, que entrega 190 cv i un parell de 400 Nm.

La versió d'accés a la gamma Q3 és la corresponent al motor 35 TFSI amb canvi manual de 6 velocitats, des de 35.920 euros (38.310 euros amb canvi S-Tronic). El 40 TFSI quattro S-Tronic està disponible des de 41.170 euros, i la versió de gasolina més potent, la 45 TFSI quattro S-Tronic, s'ofereix amb l'acabat bàsic des de 47.360 euros. Els preus per a la gamma dièsel parteixen dels 37.390 euros a la versió 35 TDI S-Tronic i dels 42.050 euros en el cas del 40 TDI quattro S-Tronic. A més, en el futur es comercialitzarà una versió anomenada «Edition One».