Seat ha presentat aquest dilluns al migdia el seu nou model Minimó, un vehicle urbà 100% elèctric i connectat amb 5G ideat per millorar la mobilitat a l'interior de la ciutat. De 2,5 metres de longitud i 1,24 d'ample, té capacitat per a dues persones, ocupa 3,1 metres quadrats i se'n poden aparcar tres en una plaça de vehicle normal.

El nou vehicle de Seat està especialment pensat per a les plataformes de 'car-sharing' de les grans ciutats. Segons el president de Seat, aquestes plataformes de mobilitat "marcaran el futur de la circulació a les ciutats" ja que el trànsit als centres urbans es restringirà i "només uns pocs operadors podran oferir mobilitat".

Els responsables de Seat han explicat que el nou vehicle vol "combinar el millor del cotxe i la moto", concretament aprofitant la "seguretat" i el "confort" dels cotxes i l'"agilitat i la "facilitat d'aparcament" de les motos.

Així mateix, Seat ha integrat el 'battery swap' per recarregar la bateria al complert en pocs minuts i assegurar una autonomia superior als 100 quilòmetres. Això farà que no calgui traslladar els cotxes en punts de recàrrega i reduir a la meitat els costos operatius del car-sharing. Segons el responsable digital de la companyia, Fabian Zimmer, l'actual sistema de càrrega en els vehicles de les plataformes de mobilitat obliga a tenir aturats els vehicles 3-4 hores, un temps que en el qual "no generen diners".

Per això, ha afegit, han agafat com a model les empreses de 'moto sharing', amb mòduls de bateries intercanviables. "Hem aplicat aquest concepte al Seat Minimó, que té una plataforma amb quatre mòduls de bateria, que es canvien en qüestió de minuts i no cal moure'l", ha detallat.

Una altra de les característiques principals del nou model de Seat és la seva connectivitat 5G, que segons ha explicat Zimmer a l'ACN, permetrà reduir la latència i reaccionar a temps a l'hora de fer una maniobra com un gir o una frenada. El cotxe tindrà uns sensors que connectaran amb d'altres instal·lats en semàfors o enmig de la ciutat i que poden alertar un conductor que un vianant està creuant un carrer. Segons ha afegit, la primera generació del vehicle, no serà de conducció autònoma.

Zimmer no ha volgut avançar quan es podria començar a comercialitzar el vehicle. "Portem temps treballant aquest concepte, hem treballat amb administracions públiques i empreses de 'car sharing' i teníem moltes ganes d'ensenyar-lo per veure com és el feedback d'un vehicle d'aquestes característiques", ha comentat.

Per la seva banda, durant la presentació, el president de Seat, Luca de Meo, ha afirmat que el vehicle disposarà de la clau 'Digital Access', amb sistema Android, i podrà reconèixer si els ocupants tenen 16 o 18 anys i adaptar així la velocitat màxima a 45 km/ o 90km/h. De Meo també ha volgut deixar clar que vol que els governs locals de les ciutats siguin els seus aliats i que té pensat integrar les propostes d'autoritats públiques i ciutadans per millorar la mobilitat.