Hyundai s’ha consolidat com un dels referents de l’incipient mercat elèctric. La marca coreana ha apostat fort pel desenvolupament de nous sistemes de propulsió combinats, amb alternatives híbrides, híbrides endollables (PHEV) i 100% elèctriques. Precisament en aquest últim segment la marca presentava recentment el Kona Hybrid. Un model que es compromet encara més amb aquesta nova era de vehicles eficients.

Hyundai ha publicat les primeres fotografies i detalls d’aquest vehicle, que té prevista la seva arribada al mercat de cara al darrer trimestre de l’any. Aquesta versió del Kona recorre al motor de gasolina 1.6 GDI i a una segona unitat elèctrica, amb un potència conjunta de 141 cv. A més a més, des de la marca anuncien un consum mitjà de 3,9 litres cada 100 km i també unes emissions de CO2 de 90 g/km.

Tota una gamma eco

Hyundai disposa d’una àmplia experiència en el desenvolupament de les innovadores de tecnologies Eco que fan del fabricant coreà tot un referent en matèria de mobilitat sostenible. El model que destaca per sobre dels altres és el Nexo, el primer vehicle de pila de combustible d’hidrogen que es comercialitza al mercat espanyol.

A més, Hyundai disposa de versions amb motorització 100% elèctrica a l’esmentat model Kona i també a l’Ioniq. Aquest últim destaca especialment per oferir una triple oferta «electrificada», ja que es pot escollir en la seva versió 100% elèctrica, una d’híbrida endollablePHEV i una d’híbrida convencional.

L’estratègia global de sostenibilitat de Hyundai Motors passa per posar en marxa un total de 38 vehicles sostenibles fins a l’any 2025, i està previst el llançament de 13 cotxes híbrids, 9 d’híbrids-endollables, 14 d’elèctrics i 2 vehicles de pila de combustible, que fan servir hidrogen.