El Sèrie 3 de BMW ha estat un dels models icònics del fabricant alemany. Recentment la marca alemanya llançava al mercat la seva sisena generació, i la veritat és que no defraudava en presentar un vehicle amb un marcat caràcter esportiu però amb la distinció i la classes de les grans berlines. Ara arriba el moment de donar el pas a l'acabat familiar, el Touring, un model molt apreciat al nord d'Europa i que a poc a poc està trobant un lloc en un mercat espanyol cada vegada més receptiu a aquest tipus de vehicles.

El nou llenguatge de disseny de la marca deixa clar el caràcter esportiu de BMW, i aquesta sensació és la que obtenim quan veiem el seu frontal, amb línies nítides per proporcionar una imatge clara i autèntica del caràcter esportiu de l'automòbil. És més llarg que el seu predecessor amb 4,70 metres de llarg, més ample amb 1,82 metres i més alt, amb 1,44 metres, incrementant també la seva distància entre eixos per arribar als 2,85 metres.

Coincideix amb el frontal del nou BMW Sèrie 3 Berlina, presidit pels grans ronyons de BMW i els prims fars dobles led de sèrie. Evidentment els canvis més significatius arriben a la part posterior, tot i que emula la del seu germà amb carrosseria berlina gràcies a un cridaner aleró que, com els fars, s'estén cap als costats del cotxe. El vidre del darrere és aproximadament 20 mm més ample que en el model precedent, i el prominent aleró del sostre, les línies horitzontals addicionals i els pilots enfosquits en forma de L aporten a la part posterior una imatge d'amplitud i dinamisme. Totes les funcions lumíniques fan servir de sèrie tecnologia led. Les dobles sortides d'escapament, de 80 o 90 mm depenent de la versió, també juguen un gran paper en l'aparença esportiva del cotxe.

El maleter del Sèrie 3 Touring té 500 litres de capacitat, 5 litres més que el seu predecessor, amb tots els seients ocupats. El volum de càrrega directament utilitzable s'ha incrementat en 32 litres. Amb els respatllers dels seients del darrere abatuts, aquesta capacitat augmenta fins a un màxim de 1.500 litres.

Els respatllers es divideixen en tres seccions 40:20:40, podent-se alliberar des del maleter amb només pressionar un botó, opcionalment. Aquest conjunt de botons s'emplaça en un panell de control de nou disseny ubicat al costat dret del maleter. Els rails antilliscants opcionals integrats al pis del maleter són una nova característica que no es troba en cap dels competidors del nou BMW Sèrie 3 Touring, i tenen la funció d’impedir que es desplaci la càrrega.