Amb un futur optimista per endavant, després d’haver superat les 200.000 vendes el primer quadrimestre de l’any per primera vegada en la seva història -concretament 202.600 unitats, amb un creixament del 7% respecte a l’any passat, amb una proporció del 40% de models matriculats SUV- i impulsant projectes tan interessants com la divisió esportiva Cupra, una atenció especial per la mobilitat urbana (després del patinet elèctric arribarà el biplaça urbà Minimó, que ja ha obtingut el vistiplau per a la seva producció) i l’electrificació de la seva gamma -aviat tindrà un 100% elèctric-, Seat es troba en un moment dolç i aprofita per posar al mercat delicatessen tan exquisides com aquest León ST Cupra R, l’últim Seat que portarà el cognom Cupra, ja que, com a marca independent que és ara, el proper ja serà un Cupra León, basat en el nou model que la marca espanyola posarà a la venda d’aquí uns mesos, quan es presenti la nova generació.

En un bonic gest, la S del logotip de Seat va pintada en el distintiu color coure que identifica els models de la nova marca esportiva. I ja que parlem de Cupra, cal dir que la nova marca ja disposa d’una estructura empresarial independent i que els seus resultats estan superant les expectatives, amb 7.900 vendes entre els mesos de gener i abril, 942 d’elles a Espanya i amb un creixement de més del 80% respecte de l’any passat.

Centrant-nos ja en el nou León ST Cupra R, direm que es tracta d’un model sense competència en el nostre mercat. Combina la practicitat de la seva carrosseria «familiar», de cinc autèntiques places, amb la capacitat del seu immens maleter de 587 litres i amb les prestacions que el seu motor de 300 CV, la tracció total i el canvi DSG de 7 velocitats li confereixen.

A aquest còctel se li afegeixen uns extraordinaris frens Brembo i un excel•lent bastidor, especialment posat a punt per a l’ocasió -més ample de vies i que augmenta la caiguda negativa de les seves rodes en dos graus­ i un espectacular acabat racing en què trobem el volant i el pom del canvi entapissats d’alcàntara, seients tipus baquet, insercions de carboni al frontal i al difusor posterior, quatre sortides d’escapament, llantes de 19 polzades o insercions del distintiu color coure en tots els logotips del cotxe.

Lluny de semblar recarregat, resulta elegant i espectacular, però com sempre passa en un Cupra, el millor és la seva conducció. Gràcies als seus diferents programes estem davant d’un Dr. Jekyll, capaç de rodar suaument a velocitat baixa, sense soroll ni vibracions i amb consums molt continguts... ideal per a un ús diari. I, d’altra banda, amb tot un Mr. Hyde, capaç de pujar de voltes com un tret -baixa dels 5 segons en l’acceleració 0-100 km/h-, de frenar en molt pocs metres, de girar amb una precisió mil•limètrica sense perdre gens de tracció i d’aguantar ritmes endimoniats que transmeten molta seguretat al seu afortunat i somrient conductor.

En aquestes condicions, un preu de 53.495 euros no és cap disbarat, sobretot perquè si hi sumem totes les promocions el preu final queda en uns interessants 46.224 euros. I per augmentar encara més la seva exclusivitat, només 300 unitats d’aquesta extraordinària versió arribaran al nostre mercat.