29 de octubre de 2019
29.10.2019
PRESENTACIÓ

Skoda Kamiq, la cirereta del pastís SUV d'Skoda

COMPLETA LA GAMMA SUV DE LA MARCA, JUNTAMENT AMB ELS KAROQ I KODIAQ, OFERINT EL MILLOR ESPAI DE LA CATEGORIA, UNA GENEROSA DOTACIÓ, BON PREU I MOTORS DE GASOLINA, DIÈSEL I GNC

30.10.2019 | 00:04
Skoda Kamiq

Per molt que Skoda s'hagi esforçat amb el brillant i molt recomanable Scala, l'arribada del nou SUV urbà Kamiq serà, sens dubte, el llançament més important de la frenètica ofensiva de producte de la marca txeca, com a mínim al nostre mercat. Primer perquè és el segon segment més important i el que més creix  -possiblement assolirà el liderat ja l'any que ve– i segon perquè amb el Kamiq als enginyers txecs els ha sortit un cotxe realment excel—lent i molt atractiu.

La recepta emprada és tan brillant com la utilitzada en l'Scala, partint de l'excel—lent plataforma compacta del Grup Volkswagen –compartida amb els Seat Arona i Ibiza, l'Audi A1 o el mateix Skoda Scala. S'ha estirat al màxim la distància entre eixos col—locant les rodes en els seus extrems, i amb 2,65 metres de longitud entre elles –superior fins i tot a la del seu germà gran Karoq– s'ha aconseguit que l'espai interior sigui propi de cotxes més grans, tot i que ens trobem davant d'un tot camí compacte. Les places posteriors ofereixen molt espai, i el maleter de 400 litres presenta unes formes molt regulars i aprofitables.

La recepta es completa amb un disseny molt net i atractiu, de formes cúbiques i musculoses que li confereixen un aspecte més gran i poderós. Aprofitant l'excepcional banc d'òrgans del Grup Volkswagen, Skoda proposa tres motors de gasolina: dos tricilíndrics 1.0 TSI amb 95 0 115 CV, i un 1.5 TSI amb 150 CV. Per la seva banda, en dièsel només estarà disponible una única versió, equipada amb el motor 1.6 TDI de 115 CV, mentre que a final d'any també s'incorporarà a la gamma l'1.0 G-TEC amb 90 CV, alimentat pel cada dia més recomanable GNC (gas natural comprimit).

Totes les versions equipen una caixa de canvis manual de 6 velocitats –tret de la versió de gasolina de 95 CV, que n'equipa una de 5–, mentre que les versions més potents –dièsel inclòs– poden optar per la caixa automàtica DSG de 7 velocitats, una opció excel—lent i molt recomanable que guanya adeptes dia a dia.
La cirereta del pastís de la gamma SUV del fabricant txec està completada amb un total de quatre complets i ben escalonats nivells d'equipament (Active, Ambition, Style i Sport), farcits de detalls pràctics –paraigua a la porta, papereres als laterals, llanterna al maleter, etc.– i que incorporen l'última tecnologia disponible al Grup VAG, com ara el quadre digital Virtual Cockpit, els fars de led, la càmera posterior, el sistema de connectivitat Care Connect, etc.

A la nostra presa de contacte hem pogut rodar amb el gasolina de 115 CV –previsiblement el més demanat–, tant amb el canvi manual com amb el DSG, i ens ha agradat molt la seva versatilitat, facilitat de conducció i rendiment, per bé que el canvi DSG resulta clarament més recomanable ja que ajuda a extreure tot el potencial d'un motor brillant, tot i que una mica mandrós a baixes voltes. Així doncs, va resultar molt pràctic a l'hora de conduir per la ciutat, confortable a la carretera i fins i tot brillant i esportiu en un preciós port de muntanya, on ens va sorprendre com d'efectiu pot arribar a ser aquest tricilíndric de 115 CV.

En resum, tot i que competirà amb rivals tan qualificats com el Seat Arona o el recentment renovat Renault Captur, aquest nou Kamiq està cridat a ser el model estrella de la marca txeca Skoda i, sense cap mena de dubte, un dels més complets i recomanables de la marca, ja que el seu preu arrenca en uns interessants 14.900 euros –si hi incloem la campanya de llançament i la de finançament.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook