Per molt que Skoda s’hagi esforçat amb el brillant i molt recomanable Scala, l’arribada del nou SUV urbà Kamiq serà, sens dubte, el llançament més important de la frenètica ofensiva de producte de la marca txeca, com a mínim al nostre mercat. Primer perquè és el segon segment més important i el que més creix -possiblement assolirà el liderat ja l’any que ve- i segon perquè amb el Kamiq als enginyers txecs els ha sortit un cotxe realment excel•lent i molt atractiu.

La recepta emprada és tan brillant com la utilitzada en l’Scala, partint de l’excel•lent plataforma compacta del Grup Volkswagen -compartida amb els Seat Arona i Ibiza, l’Audi A1 o el mateix Skoda Scala. S’ha estirat al màxim la distància entre eixos col•locant les rodes en els seus extrems, i amb 2,65 metres de longitud entre elles -superior fins i tot a la del seu germà gran Karoq- s’ha aconseguit que l’espai interior sigui propi de cotxes més grans, tot i que ens trobem davant d’un tot camí compacte. Les places posteriors ofereixen molt espai, i el maleter de 400 litres presenta unes formes molt regulars i aprofitables.

La recepta es completa amb un disseny molt net i atractiu, de formes cúbiques i musculoses que li confereixen un aspecte més gran i poderós. Aprofitant l’excepcional banc d’òrgans del Grup Volkswagen, Skoda proposa tres motors de gasolina: dos tricilíndrics 1.0 TSI amb 95 0 115 CV, i un 1.5 TSI amb 150 CV. Per la seva banda, en dièsel només estarà disponible una única versió, equipada amb el motor 1.6 TDI de 115 CV, mentre que a final d’any també s’incorporarà a la gamma l’1.0 G-TEC amb 90 CV, alimentat pel cada dia més recomanable GNC (gas natural comprimit).

Totes les versions equipen una caixa de canvis manual de 6 velocitats -tret de la versió de gasolina de 95 CV, que n’equipa una de 5-, mentre que les versions més potents -dièsel inclòs- poden optar per la caixa automàtica DSG de 7 velocitats, una opció excel•lent i molt recomanable que guanya adeptes dia a dia.

La cirereta del pastís de la gamma SUV del fabricant txec està completada amb un total de quatre complets i ben escalonats nivells d’equipament (Active, Ambition, Style i Sport), farcits de detalls pràctics -paraigua a la porta, papereres als laterals, llanterna al maleter, etc.- i que incorporen l’última tecnologia disponible al Grup VAG, com ara el quadre digital Virtual Cockpit, els fars de led, la càmera posterior, el sistema de connectivitat Care Connect, etc.

A la nostra presa de contacte hem pogut rodar amb el gasolina de 115 CV -previsiblement el més demanat-, tant amb el canvi manual com amb el DSG, i ens ha agradat molt la seva versatilitat, facilitat de conducció i rendiment, per bé que el canvi DSG resulta clarament més recomanable ja que ajuda a extreure tot el potencial d’un motor brillant, tot i que una mica mandrós a baixes voltes. Així doncs, va resultar molt pràctic a l’hora de conduir per la ciutat, confortable a la carretera i fins i tot brillant i esportiu en un preciós port de muntanya, on ens va sorprendre com d’efectiu pot arribar a ser aquest tricilíndric de 115 CV.

En resum, tot i que competirà amb rivals tan qualificats com el Seat Arona o el recentment renovat Renault Captur, aquest nou Kamiq està cridat a ser el model estrella de la marca txeca Skoda i, sense cap mena de dubte, un dels més complets i recomanables de la marca, ja que el seu preu arrenca en uns interessants 14.900 euros -si hi incloem la campanya de llançament i la de finançament.