La irrupció de l’electricitat en el món del motor, especialment entre els automòbils, ha passat de ser una demostració de poder tecnològic pel qual pocs usuaris s’atrevien a apostar, a ser una realitat de mobilitat cada vegada més interessant i demanada per conductors de tota condició.

Aquesta democratització de l’electricitat té un clar punt de referència en una marca com Hyundai. El fabricant coreà ha centrat gran part dels seus esforços a desenvolupar un ampli ventall d’alternatives elèctriques. Un camí que va començar fa tres anys amb la gamma Ioniq i la seva triple proposta: híbrida, híbrida endollable i 100% elèctrica. A l’Ioniq l’han seguit les diverses variants d’hibridació lleugera de 48V del Tucson, l’innovador Nexo de pila de combustible alimentada per hidrogen i el Kona elèctric.

Ara, i precisament sobre aquest últim model, Hyundai ha continuat la consolidació d’aquesta oferta amb l’arribada d’una nova variant híbrida. El Kona Hybrid arriba per reforçar una de les gammes més reeixides del consolidat segment dels SUV-B. Des del seu llançament ara fa un parell d’anys, Hyundai ha matriculat a Europa més de 120.000 unitats d’aquest crossover compacte de caràcter urbà.

Les raons de la incorporació de la versió Hybrid al catàleg del Kona són mes que evidents. Les cada vegada més restrictives reglamentacions que afecten les emissions i fins i tot la incipient restricció de circulació a les grans ciutats, fa imprescindible disposar d’una alternativa que pugui lluir la demandada etiqueta «ECO» de la DGT. Un avantatge que situa el Kona Hybrid en una destacada posició en comparació dels seus rivals més directes.

Per aconseguir-ho, s’ha recorregut a un grup propulsor que combina una unitat de combustió de gasolina i un motor elèctric, que ofereixen 141 cv de manera conjunta. El resultat es plasma en un nivell de consum anunciat per la marca de 5 litres als 100 km, a més d’unes contingudes emissions de CO2 de només 90 g/km. El Kona Hybrid equipa un canvi de doble embragatge de sis velocitats que el conductor pot gestionar amb els modes Eco i Sport, aquest últim de més dinamisme i que permet accionar les marxes de manera manual mitjançant les lleves situades a la part posterior del volant.

Suport tecnològic

Però la recerca de l’eficiència en el Kona no es queda en el seu grup motriu. Hyundai ha desenvolupat l’Eco-DAS, un sistema d’assistència que ajuda el conductor a aconseguir una conducció més ecològica. En combinació amb les dades que proporciona el navegador, aquest dispositiu inclou una funció d’inèrcia que avisa l’usuari quan s’aproxima a una zona de desacceleració.

D’aquesta manera es redueix l’ús dels frens, s’ajuda a regenerar la càrrega de la bateria i s’abaixen els consums i les emissions nocives. Aquesta funció es pot activar sempre que se circuli en el mode de conducció ECO i entre 40 i 160 km/h.

En la mateixa línia de l’aplicació de noves solucions tecnològiques, el Kona Hybrid equipa des de la versió més bàsica una pantalla central de 7,2 polzades, que creix fins a les 10,25 polzades en el cas de les versions superiors. La gamma Kona Hybrid ja està a la venda en els nivells d’acabat Klass, Tecno i Style, amb uns preus que parteixen dels 26.190 euros.