17 de abril de 2020
17.04.2020
Regió7
REPORTATGE

Electrificació del Grup PSA, tot un canvi de corrent

EL GRUP PSA ESTÀ IMMERS EN UNA ESTRATÈGIA D'ELECTRIFICACIÓ QUE ABASTA LA PRODUCCIÓ, LA VENDA DE PRODUCTE I L'OFERTA DELS NOUS SERVEIS

18.04.2020 | 02:58
Electrificació PSA

L'electrificació en l'automòbil ja no és una cosa exòtica que les marques ofereixin com a demostració d'innovació i modernitat, sinó un fet gairebé obligatori per poder respondre a les exigències mediambientals imposades pels organismes governamentals i per satisfer la creixent demanda d'un públic cada vegada més conscienciat respecte a la sostenibilitat.

Un clar exemple d'aquest canvi de tendència el trobem en el Grup PSA, que ja disposa ni més ni menys que de vuit models electrificats entre les seves marques Peugeot, Citroën i DS. Es tracta dels elèctrics Peugeot e-208 i e-2008, DS 3 Crossback E-Tense i Opel Corsa-e, i dels híbrids Peugeot 3008 Hybrid, Citroën C5 Aircross Hybrid, DS 7 Crossback E-Tense 4X4 i Opel Grandland X Hybrid.

D'aquests models, però sobretot de la seva estratègia d'electrificació per als propers anys, en van parlar diversos representants de les quatre marques en un acte celebrat recentment a Madrid. Un pla que abasta des del procés industrial fins a l'oferta de producte, passant per un ampli catàleg de serveis.

ESPANYA, CLAU EN L'ESTRATÈGIA

PSA serà l'únic fabricant que produirà turismes 100% elèctrics a Espanya a partir d'aquest mateix 2020. Una fabricació que es basarà en les plataformes flexibles CMP i EMP2, que permeten que en una mateixa cadena de muntatge es fabriquin indistintament vehicles gasolina, dièsel, híbrids endollables o 100% elèctrics.

Mitjançant aquest sistema, i ja des de l'any 2019, el 100% dels llançaments del grup incorporen una versió electrificada que es comercialitza conjuntament amb propulsors de combustió. Per exemple, a la planta de Vigo es produeix el Peugeot e-2008, que és la versió elèctrica del petit SUV de la marca del lleó.

Per la seva banda, la planta de Saragossa disposa de la plataforma CMP per a la producció de l'Opel Corsa-e, que també està instal—lada a la planta de Madrid per a la versió zero emissions d'un nou model que es donarà a conèixer en breu. Alhora, el proper 2021 arribarà la nova generació de vehicles comercials lleugers electrificats, desenvolupats sobre la plataforma EMP2 i produïts a la planta de Vigo.

Però l'estratègia d'electrificació del de Grup PSA no només es centra en la producció i venda de turismes i furgonetes, sinó que també afecta altres camps com ara les bateries, que s'acoblen actualment a la planta de Vigo i que pròximament també s'acoblaran a Saragossa. Una altra pota important d'aquest projecte és l'oferta de serveis que es brinda al client per facilitar i democratitzar l'ús del vehicle elèctric.

SERVEIS PER A L'USUARI

L'arribada dels models electrificats està acompanyada de serveis que familiaritzen l'usuari amb aquesta tecnologia i la hi fan més accessible. Per exemple, la tecnologia eMOV by Free2Move atorga als interessats un servei de vehicle compartit amb turismes i vehicles comercials 100% elèctrics (Citroën C-Zero i Berlingo Electric Furgó).

D'aquesta manera, tothom té la possibilitat de desplaçar-se d'una manera més eficaç i sostenible sense haver d'adquirir obligatòriament un automòbil. De la mateixa manera, el Grup PSA pretén oferir altres serveis com el Charge My Car, que inclou l'accés als punts de recàrrega i un navegador intel—ligent adaptat a les necessitats dels models electrificats.

Conscients precisament que la recàrrega és un dels principals inconvenients a l'hora de democratitzar l'electrificació, el Grup PSA ja ha posat en marxa una acció global als seus concessionaris perquè enguany ja estiguin instal—lats i en funcionament 2.000 punts de recàrrega al 100% de la xarxa de les marques del grup.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook