L’ any 2016 Land Rover va posar punt i final a la fabricació del Defender, el seu tot terreny més popular i que s’havia comercialitzat gairebé sense canvis durant gairebé 70 anys, des del 1947. La marca britànica ha treballat de valent durant aquests darrers quatre anys per tractar de presentar un Defender renovat en tots els sentits però que alhora fos capaç de mantenir la robustesa i la capacitat tot terreny del model original.

I només cal veure les imatges del nou Defender per comprovar que el resultat final és absolutament espectacular. A nivell estètic el model resulta completament diferent al de 1947, però al mateix temps disposa de tota una sèrie de detalls de disseny que recorden al Defender “de tota la vida”.

Els voladissos són molt curts, el disseny és molt quadrat, a la part lateral posterior hi trobem les famoses finestres superiors del model original... fins i tot la forma de les llums posteriors s’assembla a la del 4x4 mític.

Al seu interior es repeteix la mateixa estratègia, i el quadre de comandaments barreja a la perfecció la tecnologia del present (amb pantalla de 10 polzades o instrumentació digital) amb el disseny analògic del passat.

DUES MIDES I MOTORS HÍBRIDS

Land Rover ha anunciat que manté a la gamma del Defender les dues mides tradicionals de la carrosseria. D’una banda podrem escollir el xassís curt (Defender 90) que pot equipar el sostre de tela plegable, i d’altra el xassís llarg (Defender 110) que pot disposar d’un habitacle amb set places.

La marca britànica també ha anunciat que la gamma de motors del Defender estarà formada per opcions gasolina, dièsel i híbrides. En gasolina el motor disponible és un bloc de 2.0 litres turbo que entrega una potència de 300 CV, mentre que en dièsel es podrà escollir entre dos nivells de potència provinents del mateix motor de 2.0 litres: 200 i 240 CV.

La gran novetat del Land Rover Defender 2020 és l’aparició d’un motor de gasolina associat a un sistema d’hibridació lleugera de 48V, gràcies al qual el bloc de combustió de sis cilindres, 400 CV i 550 Nm de parell pot accelerar de 0 a 100 km/h en tan sols 6,1 segons.

Si bé de cara al futur es preveu l’arribada d’una versió híbrida endollable i fins i tot d’una carrosseria encara més llarga, actualment la gamma està formada per les dues mides tradicionals. El preu de partida és de 54.980 euros.