El món de l'automòbil es troba en un imparable procés de transformació en el qual l'electricitat, l'eficiència, l'estalvi i la connectivitat s'han convertit en els grans protagonistes. Però alguns pensen que la diversió ha de seguir sent un dels al·licients imprescindibles a l'hora de posar-se l volant. I aquest és el cas de Ford Performance.

La divisió de vehicles d'altes prestacions de la marca de l'oval, de la qual ja han sortit models com el GT, el Mustang, el Raptor o la gamma ST (formada pels Fiesta, Focus i Puma), és una clara demostració de com de vigents segueixen estant els esportius, sense importar el segment a què pertanyen.

I sota aquest concepte de diversió i rendiment, Ford acaba de llançar una nova variant encara més dinàmica i divertida del Fiesta ST amb el sobrenom de «Edition». Prenent com a base la versió original d'aquest utilitari compacte de tres portes, els enginyers de Ford Performance han desenvolupat un sistema de suspensió regulable, amb el qual l'usuari pot ajustar al seu gust els 12 nivells de rebot -el grau de moviment ascendent de l'amortidor que es permet quan passem per un sotrac-, i en altres 16 ajustaments la recuperació -la velocitat a la qual l'amortidor torna a la seva posició-. Es tracta d'unes àmplies possibilitats de «set-up» d'aquest sistema de suspensió helicoïdal, ajustable en dues direccions i format per carcasses per als amortidors de doble tub d'acer inoxidable i molles amb recobriments en el característic color «Blau Performance» de Ford.

A més, l'alçada lliure a terra del Fiesta ST Edition es redueix 15 mm a la part davantera i 10 mm a la part posterior, i a més disposa d'unes llandes específiques Ford Performance de 18 polzades que redueixen el pes respecte les del Fiesta ST estàndard en gairebé 2 kg per roda, alhora que conserven la seva capacitat de tracció i ofereixen una major resistència als cops.

Per als més exquisits s'ofereix com a opció un diferencial de lliscament limitat (LSD) que, juntament amb la tecnologia millorada de Control de Vectorització de parell motor de Ford, incrementa la tracció i redueix el subviratge.

En matèria de gestió electrònica el Fiesta ST Edition manté els mode de conducció Normal, Track i Sport, amb la novetat de poder accionar aquest últim des d'un botó situat al volant, a més d'estar disponible el sistema «Launch Control» de sèrie.

El Ford Fiesta ST Edition munta el motor de gasolina EcoBoost 1.5 turbo de 200 CV, que accelera de 0 a 100 km/h en 6,5 segons i arriba a una velocitat màxima de 230 km/h. Només està disponible amb un únic color Blau Azura, i llueix detalls en Negre High Glos i negre mat. Alhora, també disposa d'elements de personalització interior. El seu preu és d'uns 31.000 euros.