Després de més d'una dècada d'electrificació, la marca japonesa Nissan entra definitivament en el competit mercat dels crossovers amb l'Ariya, un model que uneix els següents conceptes: SUV, elèctric i esportiu. La imatge que obtenim en primera instància de l'Ariya ens ofereix diversos elements d'interès. En primer lloc, que es tracta d'un SUV que mesura 4,60 metres de llongitud. En segon lloc, el frontal destaca per l'absència de graella. Per la seva banda, la porta del maleter és d'obertura elèctrica i disposa de fons pla i doble, la qual cosa permet distribuir millor la càrrega i compartimentar l'espai. Disposa de 468 litres de capacitat en la seva versió de dues rodes motrius i de 415 en la versió 4x4.

Interior molt Zen

L'interior destaca per oferir molt espai, tant físic com visual. Molt Zen, com ha de ser. El quadre de comandaments és totalment pla, amb l'excepció de les dues pantalles de 12,3 polzades que ofereixen tota la informació necessària. La versió que vam poder veure en primícia és una de tracció 4x4.

La marca ofereix dues opcions, una amb tracció davantera i una altra amb tracció total denominada e4orce. Aquest sistema actuarà sobre la potència, la tracció i la frenada de forma independent sobre cada roda. Les versions de tracció davantera seran de 217 CV amb una bateria de 63 kW, i de 242 CV amb bateria de 87 kW. La primera desenvoluparà 360 quilòmetres d'autonomia, mentre que la segona n'oferirà 500 km. Les versions 4x4 oferiran tres nivells de potència. Disposaran de dos motors, un sobre cada eix. La versió més baixa tindrà 278 CV de potència i disposarà de la bateria petita de 63 kW, mentre que les altres dues n'oferiran 306 i 394 CV.

El Nissan Ariya arribarà a partir de finals de novembre a Europa amb un preu d'entre 50.000 i 60.000 euros.