L' aparició del Kona a mitjan 2017 va suposar un autèntic punt d'inflexió per a Hyundai. La marca coreana ampliava la seva aposta per al mercat dels tot terreny amb aquesta proposta B-SUV, que es presentava com a reforç a la ja reeixida generació Tucson. Ara, a punt de complir els seus primers 4 anys de vida, el Kona s'ha consolidat com el principal exponent per Hyundai a Espanya amb 14.146 unitats matriculades l'any passat, per davant dels Tucson i i20.

No resulta gens estrany, especialment si tenim en compte que estem parlant d'un model que es ven amb motoritzacions de combustió clàssiques, versions microhíbrides, híbrides i fins i tot elèctriques 100%.

Per reforçar aquest lideratge el Kona s'ha sotmès a una encertada actualització d'imatge, equipament i motoritzacions. En matèria estètica el Kona 2021 mostra un frontal amb unes línies més netes en què destaquen detalls com la ubicació del logotip de Hyundai a la part superior del capó, una graella més allargada i noves unitats led tant en les llums diürnes com en els fars principals.

A la part posterior tant els pilots com els para-xocs i la protecció central inferior diferencien el nou catàleg del Kona. La gamma de colors disposa de fins a 10 tonalitats, totes elles combinables amb l'acabat de dos colors per al sostre i els retrovisors en negre.

A l'interior destaquen els reforços digitals, amb una instrumentació associada a una pantalla de 10,25 polzades i un nou monitor central de la mateixa mida, disponibles des de l'acabat Maxx en el primer cas i des del nivell de terminació Tecno en el segon.

En matèria de motoritzacions, l'oferta del Kona rep noves alternatives d'hibridació lleugera de 48V per al motor gasolina 1.0 T-GDI de 120 CV i per al dièsel 1.6 CRDi de 136 CV. Tots dos estrenen la caixa de canvis manual intel·ligent que ja equpa l'i20 i, en el cas del dièsel, també pot equipar l'automàtica 7DCT.

L'oferta electrificada manté les conegudes variants Hybrid de 141 CV i les dues alternatives elèctriques de 39,2 kWh i 64 kWh, amb una autonomia d'uns 484 km. Completen la gamma dels propulsors de combustió «purs» de gasolina T-GDI 1.0 de 120 CV i 1.6 de 198 CV.

Pel que fa als preus del Kona, la tarifa inicial és de 20.590 euros per al motor 1.0 T-GDI Klass, tot i que tots els models disposen d'uns descomptes addicionals si ens acollim al finançament de la marca i a més entreguem un cotxe antic a canvi. Aquest darrer descompte és de 800 euros per als gasolina i 48V i de 1.210 euros per als Hybrid i Elèctrics.