Volkswagen continua fent passos endavant en la seva estratègia «Way to Zero». L'objectiu passa per ser una companyia neutral en emissions de CO2 per a l'any 2050. Això inclou des de la pròpia fabricació fins al futur reciclatge dels seus components, passant per punts de recàrrega alimentats amb energia verda. I si primer va ser l'ID.3 ara és el torn de l'ID.4, el nou SUV compacte 100% elèctric de Volkswagen.

Es tracta d'un model construït sobre la plataforma modular de propulsió elèctrica (MER), que amb més de 6.000 milions d'euros d'inversió constitueix la columna vertebral tècnica de l'ofensiva electrònica de Volkswagen. Amb 4,58 m de llarg i uns voladissos curts, l'ID.4 gaudeix d'una batalla de 2,76 m, gairebé tan àmplia com la del Tiguan Allspace. Això es tradueix en un major espai interior i un maleter de 543 litres de capacitat (1.575 amb seients plegats).

TRES VERsions

Existeixen 3 versions principals: Pure, Pro i GTX. El Pure, amb bateria de 52 kWh i 340 km d'autonomia, s'ofereix en 3 acabats i 2 motors de 148 o 170 CV. Per la seva banda el Pro té una bateria de 77 kWh i 522 km d'autonomia,i està disponible amb 175 o 204 CV i 4 nivells d'acabat. Finalment, el GTX ofereix 306 CV i tracció integral.

El seu interior es presenta com un espai obert basat en les línies rectes i en l'eliminació de tots els controls físics possibles. Gairebé tot es gestiona des de la pantalla central de 10 polzades (12 en la versió Max) o des dels botons tàctils ubicats sota l'esmentada pantalla. Una altre petit monitor fa les funcions de quadre d'instruments, amb una tecla a la part dreta que serveix per seleccionar la marxa. També destaca el sistema ID. Light, una banda de llum sota el parabrisa que s'il·lumina en diverses accions per ajudar al conductor. Pel que fa al seu maleter, la capacitat és de 543 litres ampliables a 1.575 amb els seients posteriors abatuts. Tecnològicament l'ID. 4 equipa sistemes com el de navegació Discover Pro, un sistema de control per veu millorat i les funcions de compatibilitat amb smartphones Android Auto, Apple CarPlay i Mirror Link a través de l'aplicació App Connect.

En el pla de la seguretat activa, el sistema IQ. Drive agrupa la majoria de funcions més conegudes, com l'assistent de sortida de carril, la frenada automàtica d'emergència i el control de creuer adaptatiu. Opcionalment (de sèrie en la versió Max) es poden equipar sistemes com el Travel Assist, que manté el cotxe centrat en el carril, regula la velocitat i conserva la distància de seguretat amb el vehicle precedent.

El primer SUV elèctric de Volkswagen està disponible des de 29.200 euros aplicant campanyes de descompte i el pla MOVES.