Pot ser que el disseny del Suzuki Swace d'aquesta prova ens recordi al d'un altre model. Efectivament, en essència es tracta d'un Toyota Corolla Touring Sports amb el logotip de Suzuki. Aleshores, quin és el motiu pel qual podem trobar dos models tan similars al mercat? Principalment les emissions.

Enguany les multes que Europa imposa als fabricants que tinguin models que superin els 95 g/km de CO2 són molt elevades, i Suzuki ha arribat a un acord amb Toyota per incorporar a la seva gamma dos versions híbrides que baixen notablement aquesta xifra.

El primer model d'aquest acord va ser el Suzuki Across, un SUV híbrid endollable que provarem en breus a Regió 7. L'altre model és el que il·lustra aquesta article, el Suzuki Swace que hem pogut provar gràcies al Grup d'Automoció Sala Team, concessionari oficial Jaguar, Land Rover i Suzuki i servei oficial Seat. La bona notícia és que Suzuki ha sabut aprofitar el model base per introduir una sèrie de canvis que el fan tenir una personalitat pròpia, a més d'oferir un comportament realment bo i uns consums molt baixos.

UN FAMILIAR MOLT PRÀCTIC

Suzuki ha fet servir la base del Toyota Corolla Touring Sports de 2019, però ha afegit alguns elements de disseny propis. Especialment a la seva part frontal, que disposa d'un nou disseny a la zona del para-xocs. Això fa que la seva longitud sigui de 4,6 metres, de forma que ens trobem amb un compacte força gran i que ofereix un espai interior fantàstic. Al seu perfil les diferències són poc evidents, de manera que ens trobem davant d'un vehicle familiar amb un disseny musculós i relativament esportiu. Finalment, vist per darrera el que més crida l'atenció són els fars estilitzats amb tecnologia LED i el logotip de Suzuki a la part central.

Al seu interior hi trobem materials de gran qualitat i ajustos molt ben treballats, així com una pantalla central de 8 polzades situada en una posició molt elevada que facilita la seva consulta sense haver de desviar en excés la mirada de la carretera. La instrumentació digital ens ofereix una gran quantitat d'informació referent a l'estat del vehicle, el trajecte o el funcionament del sistema híbrid, i a més els botons del volant multifunció o els que es troben al quadre de comandaments tenen un molt bon tacte.

Pel que fa a l'habitabilitat, es tracta d'un model que disposa de molts espais per a encabir objectes, càrrega del mòbil sense fils i una distància entre eixos de 2,7 metres, de manera que l'espai a les places posteriors és realment bo tant per a les cames com per al cap. Fins i tot a la plaça central, que normalment acostuma a ser la més incòmode en aquest tipus de vehicles.

I com que estem davant d'un cotxe familiar, el més destacable és el seu maleter. La capacitat estàndard és de 596 litres, però si abatem els seients posteriors podem ampliar-la fins als 1.232 litres i obtenir una superfície de càrrega completament plana.

MOTOR HÍBRID DE 122 CV

Suens dubte, l'apartat estrella d'aquesta prova del Suzuki Swace és el del motor. Es tracta d'un bloc gasolina d'1.8 litres i 98 CV que funciona conjuntament amb un motor elèctric de 72 CV. Combinats, tots dos són capaços de generar una potència de 122 CV i un parell de 142 Nm, i el seu funcionament és realment suau i progressiu. Aquest propulsor va associat a un canvi automàtic eCVT de convertidor de parell que fa que el Suzuki Swace sigui un cotxe més eficient que dinàmic.

El seu consum és d'uns 4,7 litres cada 100 km, de manera que estem davant d'un vehicle que ens farà estalviar a l'hora d'afrontar viatges llargs o realitzar una conducció urbana.

Pel que fa a l'equipament del Suzuki Swace, entre els elements més destacables hi trobem la instrumentació digital, el climatitzador bizona, els seients davanters calefactables, el control de velocitat adaptatiu o el fre de mà elèctric.

A més, a nivell de seguretat destaquen nombrosos assistents a la conducció inclosos dins el paquet Safety Sense, com per exemple l'assistent de canvi de carril, el lector de senyals o les llums automàtiques.

Així doncs, estem davant d'un cotxe molt lògic i pràctic que es posiciona com una opció a tenir molt en compte si volem disposar d'un vehicle amb molt espai interior, una gran eficiència i etiqueta ECO de la DGT. El preu del Suzuki Swace és lleugerament superior als 23.000 euros, però de ben segur aquesta tarifa es pot reduir visitant el concessionari Suzuki a Manresa.