Que el cotxe elèctric ha arribat per quedar-se és un fet innegable. Cada vegada perd més pes l'excusa de l'autonomia a l'hora de no plantejar-se la compra d'un vehicle elèctric i es consolida el preu. Els fabricants tenen ara un repte important: aconseguir que al cap d'uns anys la inversió en un vehicle elèctric sigui més rendible que la d'un tèrmic.

És aquí on apareix un nou terme en l'ampli vocabulari de l'automòbil, el «cost total per ús». Habitualment només sabem que el cotxe ens ha costat una determinada quantitat i que la despesa en combustible és d'uns determinats euros al mes.

RÈnting pER A TOTHOM

Peugeot ha aconseguit demostrar que, a llarg termini, el vehicle elèctric és una gran opció per a qualsevol tipus de conductor. Dins dels diferents tipus de finançament que ofereixen les marques, el fabricant del lleó s'ha decantat per fer els càlculs en base a un rènting, sistema que ara està adaptat per a clients particulars i no es limita únicament a empreses, a més de no exigir entrada inicial. A més, tal com evoluciona el sector és complicat conèixer la situació a quatre anys vista, i aquest sistema ens permet canviar de cotxe cada quatre anys sense el més mínim problema.

Per fer un càlcul exacte com aquest cal tenir en compte tots els valors. Peugeot considera una operació a 4 anys, realitzant 20.000 km a l'any i amb un preu fix per a la gasolina, el dièsel i la electricitat.

Les conclusions de l'estudi ofereixen resultats en què l'estalvi mensual del cotxe elèctric i híbrid endollable (PHEV) són, en alguns models, molt importants: 4.700 euros en un 3008 Allure Hybrid de 225 CV o 1.600 en el cas del nou e-2008. Però no només existeixen beneficis econòmics, ja que Peugeot genera al voltant del vehicle una sèrie de serveis exclusius.

Gestió mÒBil

La connectivitat d'aquests vehicles permet accedir a serveis especialment dissenyats per a ells des del mòbil. Així, per mitjà de l'aplicació MyPeugeot es pot comprovar el nivell de la bateria, iniciar una càrrega remota o programar-la per a una hora determinada, a més d'accionar el climatitzador per trobar-se l'automòbil a una temperatura ideal.

D'altra banda, l'app Free2Move ofereix la funcionalitat Charging Pass, que dona accés a gairebé 200.000 punts de càrrega a tot Europa. També disposa de l'eina Trip Planner, que permet planificar un viatge tenint en compte les electrolineres i estacions de càrrega disponibles al trajecte , una fet molt pràctic en recorreguts llargs.

Un cop en ruta la bateria amb sistema de regulació tèrmica dels Peugeot e-208 i e-2008 permet carregar el 80% de la seva capacitat en només 30 minuts des d'un carregador públic o un electrolinera de 100 kW.