27 de febrer de 2021
27.02.2021
Regió7
cupra ?formentor 1.5 tsi 150 cV

Menys potència, però 100% CUPRA

el Formentor més assequible, equipat amb el motor TSI d'1.5 litres i 150 CV de potència, ja està a la venda des de 29.670 euros

26.02.2021 | 19:16

El Cupra Formentor, actual «Cotxe de l'Any dels Lectors 2021» de Prensa Ibérica, acaba de reforçar-se amb una de les versions clau per al seu assentament en el mercat dels crossover cupè de tall esportiu. Es tracta del Formentor equipat amb el motor de gasolina TSI d'1.5 litres i 150 CV, ja a la venda des de 29.670 euros.

Aquesta nova porta d'accés al catàleg del Formentor manté pràcticament el mateix disseny exterior de l'VZ de 310 CV i les mateixes dimensions, excepte per la diferència en quant a la capacitat de maleter, que augmenta de 420 a 450 litres en tractar-se d'una versió de tracció exclusivament davantera. Quant al seu aspecte, es distingeix per les sortides d'escapament (ja que se substitueixen els quatre tubs reals de la versió de 310 CV per dues plaques fictícies) i per les llantes de 18 polzades que equipa de sèrie.

L'interior també és gairebé igual, excepte per l'entapissat de les portes o pels seients convencionals de sèrie en comptes dels backets esportius de cuir de la versió VZ.

D'aquesta manera, el principal i gairebé únic canvi és el motor TSI d'1.5 litres, 150 CV i 250 Nm de parell màxim, amb el qual el Formentor és capaç d'accelerar de 0 a 100 km/h en 8,9 segons i aconseguir una velocitat màxima de 204 km/h. El comprador pot associar-lo a una caixa de canvis manual de sis marxes o a una transmissió automàtica DSG de set, amb la qual el preu d'aquest Formentor puja fins als 33.870 euros.

XASSÍs I EQUIPAMENT

Tot i la reducció de potència, Cupra manté la seva vocació esportiva i emocional en aquest model. Per aquest motiu el Formentor de 150 CV munta suspensions de tipus McPherson davant i un eix multibraç independent darrere. L'equip de frens està format per discos ventilats en els dos eixos. A més, disposa de sistema de bloqueig electrònic del diferencial XDS. El conductor disposa d'un selector de modes de conducció Cupra Drive Profile, que actua electrònicament en aspectes com la resposta de l'accelerador.

Quant al seu equipament, el Formentor de 150 CV s'ofereix de sèrie amb fars davanters Full LED, fars antiboira, intermitents dinàmics, llum de benvinguda i llantes de 18 polzades. A l'interior destaca la pantalla central de 10 polzades per al sistema d'infoentreteniment, així com el quadre d'instruments digital de 10,25 polzades i la il·luminació ambiental LED.

El Formentor 1.5 TSI incorpora de sèrie el sistema Full Link amb compatibilitat amb Apple CarPlay i Android Auto, el carregador sense fils per al telèfon intel·ligent, la ràdio digital i el sistema de connectivitat amb l'aplicació Cupra Connect.

Malgrat oferir menys de la meitat de cavalls que el model VZ a aquest motor no li falat potència, i mou amb agilitat el Formentor gràcies a una reducció de pes d'aproximadament 200 quilos. Però l'apartat on és realment fantàstic és el del comportament general en conducció esportiva. És a dir, que parlem d'un cotxe molt més amigable per al dia a dia que el VZ, però també excitant quan es busca diversió en carreteres secundàries.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
L'últim El més llegit