Mercedes ha presentat en societat la sisena generació del Classe C, un dels models més importants de la seva gamma en termes de vendes. Amb el Classe A i el Classe B marcant l'accés a la seva gamma, el Classe C és el punt de partida en la seva oferta de berlines abans de donar el salt als Classe E i Classe S, dels quals hereta molts elements per convertir-se en un rival a batre pels seus contrincants.

Estèticament, el Classe C és un vehicle molt reconeixible en aquesta nova versió, que suposa una evolució més que una revolució en termes de disseny. Presenta novetats com ara uns fars davanters horitzontals més fins, i tant el para-xocs com la graella són totalment nous. De fet, la graella varia en funció de l'acabat triat, passant des de l'estrella central del model bàsic fins als elements cromats de l'Avantgarde, passant per l'efecte diamant de l'AMG-Line.

De perfil s'aprecien pocs canvis respecte al seu predecessor, però ha crescut en sis cm per assolir els 4,75 m de longitud. A més, guanya tres cm de distància entre eixos.

Per darrere sí que es noten canvis, amb un para-xocs que guanya presència. Els grups òptics, estrets i allargats, guanyen amplada i s'estenen per la porta d'un maleter amb 455 litres de capacitat en la versió sedan i de 490 en la familiar.

El seu habitacle beu directament del Classe S. En aquest sentit equipa una enorme pantalla d'11,9 polzades (9,5 de sèrie) al centre de la consola central per gestionar tots els sistemes del vehicle. El sistema MBUX incorpora optimitzacions del seu assistent de veu i novetats com ara la navegació amb pantalla completa i l'aplicació Smart Home, que permet gestionar aparells elèctrics de la llar des del cotxe. Una altra pantalla digital de fins a 12,3 polzades (10,25 de sèrie) fa de quadre d'instruments.

Tecnològicament no falten els sistemes de seguretat més habituals actualment, com ara l'assistent actiu de distància, l'assistent actiu de direcció, el sistema de reconeixement de senyals o el sistema Pre-Safe Impulse Side.

tot a l'electricitat

En el moment del seu llançament només s'oferirà amb opcions microhíbrides. Les variants de gasolina passaran per un motor 1.5 disponible amb 170 CV o 204 CV i per un 2.0 de 258 CV. Els motors més potents tindran una versió 4Matic de tracció total.

La mecànica dièsel és un motor de 2.0 litres que estarà disponible en versions de 200 CV i 265 CV. En tots els casos la transmissió de sèrie serà l'automàtica de 9 relacions. Després del seu llançament Mercedes comercialitzarà una variant híbrida endollable que combinarà el propulsor de gasolina amb un motor elèctric de 129 CV.