Lespera s'ha acabat. Per fi Nissan ha presentat la tercera generació del Qashqai, un model que arribarà aquest mes de juny i amb el qual la marca asiàtica ha apostat per l'electrificació amb la introducció de la tecnologia e-Power a Europa. Aquest innovador crossover es basa en la nova arquitectura CMF-C de l'Aliança Renault-Nissan-Mitsubishi, i amb 4,42 m de longitud ara és 3,5 cm més llarg que el seu predecessor.

El mateix passa amb la seva distància entre eixos de 2,66 m, que es tradueix en una major habitabilitat interior amb més espai per les espatlles davant i per als genolls darrere. Per la seva banda, el maleter creix fins als 504 litres.

Més elegant

El nou Nissan Qashqai és més elegant que el seu predecessor, i destaca per lluir una silueta més afilada basada en línies rectes i musculoses. Al frontal destaca la característica graella V-Motion, que creix notablement i crida l'atenció pel seu acabat cromat amb una franja de crom setinat.

Els nous grups òptics Full led en forma de bumerang ofereixen il·luminació intel·ligent, adaptant el feix de llum en funció de la carretera i la resta de conductors sense abandonar mai les llums llargues. Les llantes de fins a 20 polzades arrodoneixen el conjunt.

En el seu interior aposta per nous materials com ara el cuir Nappa, que incrementa la sensació de qualitat. Ara disposa d'una pantalla de 12,3 polzades per a un millorat sistema multimèdia, tot i que de sèrie és de 9 polzades. També equipa un quadre d'instruments digital i un ampli Head- Up Display.

Hola, e-Power; adeu, dièsel

La gran novetat d'aquesta tercera generació del Qashqai és la introducció a Europa del propulsor e-Power, la gran aposta de la marca que comporta l'exclusió definitiva del dièsel en el seu supervendes.

L'e-Power consta d'un motor elèctric que s'ocupa de moure el vehicle i que s'alimenta d'una petita bateria carregada mitjançant un propulsor de gasolina. La bateria en si només és capaç de fer funcionar el motor elèctric durant un o dos quilòmetres, però per aquesta raó equipa el motor de combustió, que mai intervindrà en la propulsió.

Aquesta unió consta d'un motor de gasolina d'1.5 litres i d'un altre elèctric amb 190 CV, per al qual Nissan anuncia un consum d'uns 5,3 litres cada 100 km i unes emissions de 122 g de CO2/km. La versió e-Power equipa un selector de modes de conducció, amb les opcions Normal, Sport i Eco, així com el sistema e-Pedal amb el qual es pot configurar la frenada regenerativa quan aixequem el peu de l'accelerador.

Pel que fa a les opcions de combustió, Nissan ha optat per un propulsor 1.2 de gasolina microhíbrid de 12V en versions de 140 i 158 CV, que posseirà a Espanya l'etiqueta ECO de la DGT.

En el cas del més potent, podrà equipar el canvi automàtic i un sistema de tracció total amb un selector de modes de conducció format per les opcions Normal, Eco, Esportiu, Neu i Tot terreny.