El programa «Electrificació per a tots» que Citroën posa en marxa «porta aquesta tecnologia a tot tipus d'usos i vehicles, posant a disposició de les persones una nova generació de vehicles electrificats accessibles per a tothom, que són una alternativa real en matèria de costos, autonomia, prestacions i habitabilitat, amb els avantatges de l'etiqueta Zero de la DGT».

Així va definir el programa Nuno Marqués, director de la marca Citroën per a Espanya i Portugal i que va desgranar algunes dades referides al mercat de 2020, en el qual Citroën Espanya va guanyar una posició en l'apartat VP+VUP, aconseguint una quota del 7,02 % i liderant el segment VUP amb un 16,8 % de quota. El creixement de la gamma SUV va ser del 32 %.

La gamma electrificada de Citroën disposa de models amb autonomies de 350 quilòmetres cas de l'ë-C4 i de 280 km per a l'e-Berlingo, la qual cosa els aporta un gran marge d'utilització si es té en compte que de mitjana un conductor recorre 50 quilòmetres diaris, xifra que s'eleva fins als 200 km al dia per als vehicles comercials.

Entre les dades facilitades per Nuno Marqués, el directiu de Citroën va incidir que «la nostra marca que destaca per un disseny audaç dels seus models i s'encamina amb pas ferm al al fet que la seva gamma estigui totalment electrificada. La venda de models 100 % elèctrics va créixer un 64 % i els híbrids van augmentar les seves vendes en un 213,8 %, per tant es dedueix que Citroën ha de disposar de la millor tecnologia i estar carregda d'optimisme».

El directiu va avançar que l'any 2023 «Citroën tindrà en el 80 % de la seva gamma amb una versió electrificada, i aquest percentatge augmentarà fins al 100 % l'any 2025». A més va destacar que «Espanya ha de presumir de models electrificats «Made in Spain», com és el cas dels Citroën ë-C4 - 100% Electric o dels icònics Berlingo i Berlingo Van, que aviat sortiran de les línies del Centre de Producció de Vigo i que conformen la nova generació zero emissions.

Per la seva banda Gustavo García, responsable de producte i preu de Citroën Espanya, va manifestar que «l'hàbit dels compradors està canviant i cobrir la necessitat de mobilitat comporta que avui dia no sigui important la propietat. La propietat de l'automòbil està passant a un pla secundari, i avui el 70 % dels clients compren amb quotes mensuals, de manera que disminueix el cost que comporta la compra d'un vehicle electrificat». «A més -va dir- la compra per quotes mensuals porta aparellada un entrada molt assumible que permet al client quedar-se amb el cotxe, canviar-lo per un de nou o tornar-lo quan acaba el contracte».

García també va desvelar en què consisteix el pack «Made in Spain», que inclou una garantia de 3 anys o 100.000 km, Assistència Premium, Tranquil·litat Citroën que contempla la devolució del cotxe abans de 6 mesos o 10.000 km.