La irrupció de l'electricitat com a alternativa als motors de combustió i com a clara protagonista del futur de l'automoció ha caigut com una autèntica llosa sobre molts amants de l'automòbil en el seu «estat pur». Una amenaça, la de convertir el plaer de conduir en quelcom anodí i mancat de passió, que Ford s'ha encarregat d'anul·lar. La marca de l'oval ha començat el seu procés d'electrificació per un camí totalment diferent. I el resultat no ha pogut ser més prometedor, tal com hem pogut comprovar en la nostra primer presa de contacte amb el Mustang Mach-E.

diferent conceptE, MATEIXA eSsÈncia

Ford ha desenvolupat el seu primer vehicle 100% elèctric amb el propòsit de demostrar que la mobilitat eficient no té perquè perdre la seva essència original. I no hi ha millor manera de demostrar-ho que emprant una dels més grans icones de la marca americana i de la història de l'automòbil; el Mustang. El mític model ha estat l'escollit per aquesta estrena, sota una totalment nova interpretació plasmada en una carrosseria SUV cupè que aconsegueix transmetre tot el dinamisme i les ganes de conduir del model qual hereta el nom.

Malgrat els seus més de 2.000 kg de pes, el comportament dinàmic del Mustang mach-E és més que notable. A això contribueixen de manera directa solucions com la ubicació de la seva bateria en el punt més baix i centrat del cotxe per sota dels eixos, de manera que es redueix al màxim el centre de gravetat. Les suspensions també mostren un elevat grau d'eficàcia, per aconseguir un destacat pas per revolt i una estabilitat envejable.

Per gestionar el nivell de rendiment i entrega de potència l'usuari disposa de tres modes de conducció; Active, que es presenta com el més equilibrat entre confort, prestacions i eficiència; Whisper, en què predomina l'estalvi i la comoditat, i Untained, amb el qual s'obté el major rendiment. La unitat que vam tenir l'ocasió de provar anava equipada amb les especificacions més altes de la gamma Mustang Mach-E, amb dos motors elèctrics que, a més de proporcionar 351 CV de potència i el 100% del parell a cada eix, li proporcionen la tracció a les quatre rodes. Aquesta versió, la més alta mentre no arribi la versió GT de 465 CV, va associada a la bateria de rang estès de 98,7 kWh i 540 km d'autonomia. També vinculada a la tracció total es troba una segona alternativa amb la bateria estàndard de 75,7 kWh, amb la qual es poden recórrer 400 km i gaudir d'una potència de 294 CV.

En el cas d'optar pels models de tracció posterior les opcions són dues; bateria de 75,7 kWh, 269 CV i 440 km o la superior de 98,7 kWh, amb 294 CV i la major autonomia de tota la gamma amb 610 km amb una recàrrega completa. Amb el procés de comercialització online a punt de començar, cal destacar un preu de partida inferior als 43.000 euros per a la versió de tracció posterior i bateria estàndard. Una xifra que puja fins als 55.800 euros en el cas de la versió amb tracció total, i que en els models amb bateria estesa se situa en 56.300 euros.