gairebé dues setmanes abans de donar a conèixer al món el nou Peugeot 308, NeoMotor va tenir el privilegi d'assistir a una exclusiva preestrena, on vam poder veure el seu disseny exterior i interior, descobrir la seva nova tecnologia i analitzar la seva oferta de motors.

En el disseny del nou 308 ha tingut tanta importància l'aparença com l'eficiència, aconseguint després d'intenses jornades en túnel de vent un coeficient aerodinàmic de tan sols 0,28 Cx sobre una carrosseria realment atractiva i molt més esportiva. Tan sols vam poder veure la de 5 portes (que es posarà a la venda el proper mes de novembre a Espanya), però la familiar SW també està prevista per a finals de 2021 o principis de 2022.

El nou compacte és 105 mm més llarg que el seu predecessor amb 4,36 metres de longitud, té la mateixa amplada i és 20 mm més baix, amb 1,44 metres d'altura total. També incrementa la batalla en 55 mm fins als 2,67 metres, i el maleter ofereix 412 litres de capacitat (350 en les versions PHEV).

La major distància entre eixos permet una elevada habitabilitat interior, sobretot a les places posteriors. Però si per alguna cosa destaca l'interior del nou Peugeot 308 és pel seu salt de qualitat i evolució tecnològica, en la qual el gran protagonista és el sistema i-cockpit de nova generació. Curiosament, es tracta d'una tecnologia que va estrenar el Peugeot 308 de l'any 2014. Amb instrumentació 3D, una nova pantalla central de 10 polzades en totes les versions i unes noves tecles tàctils totalment configurables, el lloc de comandament del nou Peugeot 308 ofereix una nova experiència d'ús més senzilla, completa i segura que en la del model anterior. A més, s'ha optimitzat el control per veu amb un llenguatge més col·loquial i directe. Tots aquests sistemes s'ampliaran i s'enriquiran en funció de la versió escollida, podent triar des del seu llançament entre Active, Allure i GT (esportiu).

Pel que fa a l'oferta de motors, estarà disponible amb el motor trcilíndric gasolina 1.2 PureTech amb 110 o 130 CV (manual i automàtic), el dièsel 1.5 Blue HDi de 130 (manual i automàtic); i dues opcions híbrides endollables amb 180 o 225 CV.

La versió Hybrid 225 e-EAT8 combina un motor PureTech de 180 CV i un motor elèctric de 81 kW acoblat a la caixa de canvis e-EAT8, oferint fins a 59 km d'autonomia 100% elèctrica. Per la seva banda, l'Hybrid 180 e-EAT8 combina el motor PureTech de 150 CV amb un propulsor elèctric de 81 kW acoblat a la caixa de canvis e-EAT8, estenent l'autonomia elèctrica fins als 60 km.

De moment Peugeot no ha anunciat el preu del nou 308, de manera que caldrà esperar a l'inici de la seva comercialització. Però la marca assegura que serà competitiu.