després de les recents incorporacions al mercat de les noves gammes dels Tucson i Kona, Hyundai ha fet un pas més en el procés de posada al dia de la seva gamma crossover amb la presentació del Bayon. Amb motiu de l'arribada de l'i20 la marca coreana ja va advertir que la seva oferta utilitària compacta prescindiria de la tradicional versió Active, que l'havia protagonitzat durant els últims anys.

Una absència que es volia suplir amb un model totalment nou, dotat d'una personalitat pròpia i d'acord amb els criteris estilístics que predominen en el catàleg SUV de Hyundai. I aquest vehicle és el Bayon. Es tracta de la nova porta d'accés a l'oferta més campera de Hyundai (fins ara ocupada pel Kona) amb el qual comparteix una clara afinitat estètica, principalment en el seu frontal.

CapacITAT compacta

Amb 4,18 metres de longitud, 1,78 d'amplada i 1,49 d'alçada, el Bayon s'enquadra en la nova generació d'utilitaris de caràcter crossover, que, sense arribar a ser un SUV pròpiament dit, disposen d'aquest particular toc off-road que està tantde moda.

Entre les seves característiques principals cal citar unes destacades cotes d'habitabilitat anunciades per la marca, amb un maleter de 411 litres de capacitat -37 més que un Kona-, al qual s'accedeix per una porta dotada d'una original signatura lumínica.

De fet la part posterior d'aquest nou crossover és la més polèmica de tot el model, i disposa d'un disseny que de ben segur no deixarà ningú indiferent.

El Bayon hereta l'interior del seu «germà» i2o, amb la instrumentació digital i la pantalla central disponible en mides de 8 i 10,25 polzades, amb unes àmplies prestacions en matèria de connectivitat i amb detalls com la plataforma de càrrega sense fils per a dispositius mòbils o les tres connexions USB.

Únicament en gasolina

El nou Hyundai Bayon prescindeix del dièsel com és cada cop més habitual, de manera que només estarà disponible amb motoritzacions de gasolina. Es tracta de les ja conegudes versions 1.2 atmosfèrica de 84 CV i 1.0 T-GDI turbo amb dues potències de 100 i 120 CV.

Els T-GDI de tres cilindres incorporen la tecnologia mild hybrid de 48V i es poden associar tant al nou canvi manual intel·ligent de 6 velocitats com a l'automàtic de doble embragatge i 7 marxes.

El model de 100 CV també està disponible amb una alternativa de combustió tradicional per completar una gamma que arribarà aquest proper estiu.