El creixent segment dels SUV urbans està en plena ebullició; rara és la setmana en què no s’anuncien novetats o actualitzacions dins el segment. Fa algunes setmanes Citroën va anunciar canvis en el seu equilibrat C3 Aircross, i ara hem tingut l’oportunitat de només de conèixer-lo i conduir-lo.

Partint de l’excel·lent base del C3 Aircross presentat a finals del 2017, Citroën ha realitzat un profund exercici de disseny, modificant totalment un frontal que ara resulta més musculós i atractiu i que adopta les noves senyals d’identitat de la marca en els fars, para-xocs, graella i altres detalls.

A més, s’ha dotat l’interior dels reconeguts seients Comfort a les cinc places, de manera que ara no només disposen d’un modern i encertat disseny, sinó que resulten molt còmodes, que és el que realment importa. Les pantalles són ara més grans i llegibles -fins a 9 polzades-, mentre que la consola central i l’espai entre els seients davanters milloren la capacitat i la distribució dels espais disponibles.

Aquestes millores ja justifiquen sobradament la presentació d’un nou model, però a Citroën han aprofitat també per millorar altres aspectes, fent ajustos en matèria d’equipament fins i tot en les versions més modestes, sonoritat i vibracions, gamma de colors i possibilitats de personalització. En aquest sentit el C3 es pot escollir amb sostres blancs o negres, arribant fins a les 70 combinacions diferents.

També s’ha simplificat la gamma, oferint dos motors de gasolina amb 110 o 130 CV i dos dièsel amb 110 o 120 CV. Les versions més potents disposen, en tots dos casos, de canvi automàtic de convertidor de parell. Se segueix disposant de l’enginyós sistema de control de tracció, que millora les seves possibilitats fora de l’asfalt i que inclou un funcional control de descensos.

En marXA

Ens vam instal·lar al volant d’un Puretech de gasolina amb 130 CV i canvi automàtic, pintat amb la nova combinació de colors amb un encertat verd gairebé militar, sostre blanc i boniques llantes de 17 polzades. Un cop llestos, ens submergim en el dens trànsit aragonès.

Àgil, però sobretot molt fàcil de conduir. Gira bé, arrenca amb suavitat i la seva bona visibilitat en totes direccions el fa molt indicat per al trànsit urbà. Des del minut zero apreciem els nous seients, més còmodes i que subjecten millor el nostre cos. Convençuts de la bondats dinàmiques del seu C3 Aircross, a Citroën ens van preparar un recorregut molt exigent amb ciutat, autopistes, carreteres secundàries i fins i tot un port de muntanya.

Les conclusions són clares: aquest renovat C3, amb la seva atractiva estètica, els seus 4,16 metres de longitud, les seves quatre places reals i el seu excel·lent maleter de fins a 520 litres, ho fa tot i ho fa bé. Ja està disponible als concessionaris, i els preus parteixen dels 16.280 euros.