El passat mes de maig vam assistir a la presentació del nou Hyundai Santa Fe, i ara toca analitzar en profunditat el seu comportament. A bord del model 1.6 T-GDI PHEV 2021 amb motor híbrid endollable hem recorregut més de 1.000 quilòmetres per tot tipus de vies i en tot tipus de situacions, incloent un viatge al Pirineu aragonès.

Es tracta del primer Hyundai que munta el propulsor híbrid i híbrid endollable ‘Smartstream’. Aquest combina el motor gasolina 1.6 TGDI associat a un canvi automàtic de sis relacions i convertidor de parell amb un altre motor elèctric, per oferir conjuntament 265 CV de potència i 350 Nm de parell motor que es transmeten a les quatre rodes. En mode 100% elèctric el Hyundai Santa Fe PHEV té 58 quilòmetres d’autonomia gràcies a una bateria de 13,8 kWh que es pot recarregar en unes dues hores.

No resulta un cotxe incòmode en entorns urbans, però sens dubte el principal avantatge en aquest context és el seu motor híbrid endollable. En els primers dies d’ús, que van ser íntegrament per ciutat, vam arribar a gaudir dels 58 quilòmetres d’autonomia elèctrica que promet la fitxa tècnica. Un cop s’abandona la ciutat, el Santa Fe treu a la llum una de les seves principals virtuts: el confort. En el seu interior poden viatjar a cinc adults còmodament, però més enllà de per la seva habitabilitat i tecnologia, el Santa Fe destaca per la qualitat de rodament.

A la carretera, i un cop esgotades les reserves de bateria, el motor es comporta com un híbrid convencional. Un altre aspecte que ens agradaria destacar és la noblesa amb què es comporta el Santa Fe. La suspensió manté en tot moment la carrosseria estable, la qual cosa unida a una direcció prou comunicativa i a una capacitat de frenada potenciada per la regeneració de la bateria, ofereix com a resultat un cotxe amb un rodar contundent, ferm i segur en qualsevol circumstància.