Va haver-hi qui, quan es va presentar el Mustang Mach-E, va criticar que un model elèctric i amb carrosseria crossover mai podria pertànyer a la família del mític esportiu americà. Però ara, amb la versió GT, ja no hi ha cap excusa. El que s’espera d’un Mustang són sensacions, i les que s’experimenten al volant del Mach-E GT són senzillament extremes.

Un Mustang de PURA SANG

Aquest Mustang no fa soroll, no té un gran motor sota el seu capó i no fa olor de gasolina –per això ja tenim el Mach 1–, però és capaç d’anar tant o més ràpid que la resta de membres de la família. I és que el Mustang Mach-E GT ofereix tot aquest potencial a través de dos motors, que se situen als dos eixos i permeten al model americà disposar de sèrie de tracció a les quatre rodes. Tots dos propulsors aconsegueixen una potència combinada de 487 CV i ni més ni menys que 860 Nm de parell motor, fet que suposa un 15% més del que ofereix el model més esportiu de Ford, l’icònic i extrem GT. Amb aquesta potència i parell el SUV elèctric és capaç de passar de 0 a 100 km/h en tan sols 3,7 segons –el Mach 1 ho fa en 4,4 segons.

pneumàtics, LlantEs I FRENS ESPECÍFICS

Però de la mateixa manera que un gran poder comporta una gran responsabilitat, una gran acceleració ha d’anar associada a una capacitat de frenada equivalent. Per això aquest model disposa en el seu equip de sèrie d’uns frens Brembo amb uns enormes discos ventilats de 385 mm i pinces de quatre pistons. Ford ha treballat conjuntament amb Pirelli per desenvolupar un pneumàtic específic per a la potència i el parell que és capaç de desenvolupar aquest model. Es tracta d’unes gomes de 245/45 R20 i un dibuix de la banda de rodament feta a mida, que es munten sobre unes llantes d’aliatge de 20 polzades.

Un Mustang de PURA SANG

Aquests pneumàtics ja asseguren una bona adherència, però per mantenir en tot moment el contacte amb l’asfalt i alhora la rigidesa de la carrosseria, el Mach-E GT gaudeix d’una suspensió adaptativa MagneRide especialment calibrada per a les carreteres europees. Aquest sistema controla electrònicament el fluid de l’interior de l’amortidor per respondre en temps real a les condicions canviants de la carretera. La duresa també varia en funció del mode de conducció seleccionat.

L’aspecte del Mustang Mach-E GT transmet el seu potencial a primera vista. Les preses d’aire frontals més grans i el color negre brillant està present a la graella 3D, el sostre, els retrovisors i els faldons. A més, els passos de roda pintats en color de la carrosseria, les llantes de 20” i les pinces Brembo en color vermell aconsegueixen crear un conjunt imponent i summament esportiu. A més, es pot pintar amb dos colors exclusius: Blau Grabber i Cyber Orange.

A l’interior criden l’atenció els seients esportius Ford Performance que aconsegueixen recollir perfectament el cos, fet que s’agraeix quan prenem revolts tancats a gran velocitat. També s’aprecien detalls com el logotip GT al reposabraços central o als reposacaps i la tapisseria específica per als panells de les portes.

Gràcies a unes bateries de 88 kWh, el Mustang Mach-E GT pot recórrer fins a 500 km amb una sola càrrega. La càrrega ràpida és crucial i el GT permet càrregues de fins a 150 kW, de manera que guanya 99 km en aproximadament 10 minuts i pot carregar del 10% fins al 80% en uns 45 minuts. El preu del Mustang Mach-GT és de 72.755 euros.