Agilitat per al repartiment en els col·lapsats centres urbans és el que ofereix el My Ami Cargo, un quadricicle lleuger totalment elèctric amb autonomia de 75 quilòmetres que la marca francesa Citroën llança al mercat amb un preu de només 7.600 euros que, amb l’aplicació del Moves III, queda només en 6.000 euros.

Àgil, econòmic i SOSTENIBLE

El My Ami Cargo, que només fa 2,41 metres i no necessita carnet de conduir, és un derivat de l’Ami tradicional al qual se substitueix el seient de la dreta per un compartiment modulable amb un espai d’emmagatzematge de 260 litres i que pot portar 140 quilos. Equipat amb una bateria de 5,5 kWh que es recarrega en 3 hores en un endoll normal de 220 V, té una garantia de 3 anys o 40.000 quilòmetres i porta un petit motor que lliura 6 kW (l’equivalent a 8,2 cavalls) que li permet una velocitat màxima autolimitada de 45 km/h, prou per circular pels carrers estrets i congestionats dels centres urbans.

Amb les seves reduïdes dimensions, amplada d’1,54 metres i alçada d’1,52 metres, el seu radi de gir es redueix a només 3,60 metres, fet que li confereix una inusitada agilitat i permet aparcar en espais inversemblants.

Senzill, simple i fàcil de conduir

L’àrea de càrrega modular té un volum útil de 400 litres, un espai d’emmagatzematge de 260 litres i una càrrega útil de 140 kg. A l’habitacle s’hi accedeix mitjançant una porta que obre en sentit contrari a l’habitual. Un tirador de corretja taronja tanca la porta i un altre tirador l’obre.

Carlos Adán, cap de producte de la marca francesa, va explicar els principals atractius del My Ami Cargo, centrant-se en la sostenibilitat, l’accessibilitat als centres de les grans ciutats i l’economia.

El directiu no va ocultar la quantitat d’alternatives d’ús que ofereix aquest petit model del grup Stellantis, així com la idoneïtat per a repartiments de farmàcies, pastisseries, ferreteries, etc. També va destacar que «ofereix més protecció que un vehicle de dues o tres rodes i és més àgil que un comercial d’un segment superior gràcies a les seves dimensions compactes».

Sobre l’espai d’emmagatzematge situat a la dreta del conductor, va precisar que «es tracta d’una caixa modular composta per set compartiments que ocupa el lloc que deixa lliure el seient de l’acompanyant». Està coberta per una safata molt versàtil que pot fer d’escriptori mòbil, a més de suportar fins a 10 kg de pes.

Màxima practicitat

Disposa d’un espai en format A4 per deixar documents, com ara un albarà de lliurament, una llista de comandes o bé una tauleta digital. I a la part posterior té una motllura per tal de mantenir els documents col·locats en aquest suport. A més a més, es pot desplaçar cap a la zona del conductor per accedir més fàcilment a la part d’emmagatzematge. A la part posterior, un espai tancat independent pot encabir-hi objectes que necessitin estar en un espai segur, com pot ser el cas d’un smartphone o unes ulleres de sol .

Finalment, una mampara de separació vertical delimita la zona del conductor i la de càrrega. S’ha col·locat de manera que permeti obtenir l’espai necessari, així com protegir l’usuari davant de possibles moviments de la càrrega i gaudir del mateix espai que a l’Ami «turisme».