Aiways continua amb el seu desembarcament a Europa. La marca xinesa de cotxes elèctrics ha aterrat a Espanya de la mà del Grup Astara (anteriorment Bergé) i ho ha fet amb un model ple de possibilitats que materialitza una proposta d’alt nivell si parlem de la seva relació entre preu i prestacions.

L’alternativa PERFECTA

L’Aiways U5 és un SUV de mida mitjana que arribarà al mercat amb dues versions que jen aqeusts moments ja es poden adquirir al nostre país (de moment només online) des de 40.900 euros sense comptar ofertes ni promocions. Aquest vehicle representa la punta de llança de la companyia, que ben aviat llançarà nous models. La versió més cara té un preu que ronda els 43.900 euros.

L’alternativa PERFECTA

L’Aiways U5 té unes dimensions força notables i es posiciona com un SUV del segment D: 4,68 metres, 1,86 metres d’amplada i 1,70 metres d’altura. Destaca especialment per oferir una distància entre eixos de 2,80 metres, fet que garanteix una bona habitabilitat interior.

Connectat

D’entre les principals virtuts d’aquest nou model en destaca especialment l’elevat nivell d’equipament de sèrie, amb el sistema de navegació i el quadre d’instruments digital amb pantalles de 12,3 polzades cadascun. També disposa de sistemes de seguretat activa com el control de creuer adaptatiu, l’assistent de manteniment de carril, l’alerta de trànsit creuat o la frenada automàtica d’emergència, entre d’altres. El maleter ofereix 432 litres de capacitat (quedant per sota d’alguns rivals de segment) o 1.555 litres si abatem la banqueta del darrere.

El model de la marca xinesa té la difícil tasca de barallar-se amb les ‘forces vives’ del mercat automobilístic europeu, com poden ser el Volkswagen ID4, l’Skoda Enyaq, el Ford Mustang Mach-e, el Hyundai Ioniq 5 i el Kia EV6. La seva aparença SUV denota que tots els fabricants estan apostant per aquest estil, unint la tecnologia i la practicitat que ofereix aquest tipus de carrosseria. Els detalls de color negre a la carrosseria (faldons i passos de roda) recorden aquesta estètica tan de moda.

204 cv i 410 km d’autonomia

Mecànicament té un motor elèctric que lliura 150 kW (204 CV) de potència, alimentat per una bateria d’ions de liti fabricada per CATL de 63 kWh. L’autonomia homologada oscil·la entre els 400 i els 410 km segons l’acabat, i és capaç d’assolir els 100 km/h en 7,5 segons. La bateria es pot recarregar en 35 minuts amb un endoll de 90 kW de potència i fins a les 10 hores amb un carregador domèstic de paret.