Després d’un parell d’anys foguejant-se als principals mercats mundials, Polestar (creada per Volvo i Geely) arrenca la comercialització a Espanya del seu model 100% elèctric: el Polestar 2. Aquesta estrena arriba en un moment crucial per a la companyia que lidera Thomas Ingenlath, ja que amb el Polestar 2 s’endinsa al mercat de les berlines compactes elèctriques sota un concepte de vendes on-line que es complementarà amb botigues físiques denominades Polestar Spaces i Polestar Destinations.

Prenent com a base l’electrificació i recolzant-se a la tecnologia de Volvo, el segon Polestar assumeix el repte de ser el primer model 100% elèctric de la marca. Fa 4,61 metres de llargària, 1,86 d’amplada i 1,48 d’altura (a la versió Performance Pack aquesta darrera xifra es veu rebaixada en un centímetre). La distància entre eixos és de 2,74 metres i a l’interior hi poden viatjar còmodament quatre persones (la cinquena plaça a la posició central és justa).

Electricitat de DISSENY

Disposa de dos maleters, un de petit davant amb 35 litres de capacitat i el principal, ubicat a la part posterior, que ofereix 405 litres i un doble fons (amb els respatllers abatuts arriba als 1.095 litres).

Electricitat de DISSENY

Tres versions

El Polestar 2 està disponible en tres versions, dues de tracció davantera i una tercera 4×4. Aquesta darrera disposa de dos motors amb una potència total de 300 kW (408 CV) i una bateria de 78 kWh. Les versions d’un sol motor davanter ofereixen 170 kW de potència tant amb la bateria de llarg abast de 78 kWh com amb la convencional de 69 kWh. Els models amb la bateria gran recarreguen en corrent continu fins a 155 kW, mentre que la de menor capacitat pot carregar fins a 130 kW. En corrent altern la càrrega és d’11 kW com a màxim.

Els nivells d’autonomia oscil·len entre els 470 km de la versió més senzilla fins als 540 km de la proposta de major bateria. La unitat de dos motors anuncia una autonomia de fins a 480 km. Les bateries són d’ions de liti, estan refrigerades per líquid i tenen una garantia de 8 anys o 160.000 km assegurant-ne un rendiment òptim.

Una de les tecnologies d’última generació del Polestar 2 és la funció de conducció amb un sol pedal (one pedal) que permet controlar l’acceleració, la velocitat i la frenada tan sols amb el pedal de l’accelerador. La frenada regenerativa ofereix tres modes, i cada cop que el conductor aixeca el peu de l’accelerador s’activa i permet recarregar la bateria. La marca anuncia que amb la frenada regenerativa es pot arribar a recuperar 100 kW de potència a la bateria.

La gamma inicial del Polestar 2 s’articula al voltant de tres nivells d’equipament: Plus, Pilot Lite i Performance Pack. I tot això amb una llista de preus que arrenca en 47.190 euros per a la versió de 170 kW de potència i bateria de 60 kWh, que amb els plans d’ajuda es poden convertir en 43.900 euros.