el segment dels SUV s’ha convertit en una peça fonamental per a qualsevol marca de la indústria de l’automòbil. Un nou escenari en què Hyundai ha sabut moure’s a la perfecció. I una prova clara d’aquesta afirmació és el protagonisme adquirit per la gamma SUV dins l’estratègia de producte i les vendes finals de la marca coreana. Hyundai Espanya tancava l’exercici del 2021 amb un nombre d’autèntic rècord al nostre país després d’assolir 57.508 vehicles matriculats, fet que representava la quota de mercat més alta mai aconseguida amb el 6,7% i un creixement del 26,7%.

Protagonisme en format TOT CAMÍ

Amb aquests resultats finalitzava l’any a la cinquena posició, liderava les vendes del segon semestre i amb el Tucson com el model més venut del seu segment (i el segon absolut) amb 21.258 unitats.

Cal destacar que actualment Hyundai és l’únic fabricant amb cinc tecnologies d’electrificació al seu catàleg de motors (48V, híbrida, híbrida endollable, 100% elèctrica i de pila d’hidrogen), amb alternatives reals i accessibles a tot tipus d’usuaris. De fet, la marca va vendre un total de 182.437 models electrificats a Europa, o el que és el mateix, el 35% de les vendes totals. D’aquests, 72.509 van ser catalogats com a «zero emissions».

Gran part de la responsabilitat d’aquests resultats d’èxit es deu al procés de renovació contínua que Hyundai aplica a la seva oferta de turismes i SUV. De fet, aquesta estratègia ha quedat més que demostrada en els darrers 12 mesos.

Al llarg d’aquest període la marca ha introduït al mercat importants models, com per exemple l’actualitzada gamma Kona o el Santa Fe. Aquest darrer model incorporava per primer cop motoritzacions ECO mitjançant la versió híbrida de gasolina de 230 CV, a més de la dièsel de 202 CV.

Així mateix, l’oferta SUV de la marca rebia un component nou, el Bayon; una proposta de tall urbà que no renuncia a una imatge al més pur estil crossover i a una notable versatilitat, com demostra el seu ampli interior amb una capacitat de maleter de 411 litres. Cenyint-se a una gamma de motors únicament de benzina, el Bayon també disposa de versions equipades amb el motor 1.0 TGDI de 100 i 120 CV amb tecnologia mild hybrid de 48V.