Trànsit amplia de 25 a 40 les sessions de formació per a motoristes i n'afegeix a la zona urbana

En el que va d'any, 5 persones han mort en accident de moto a les carreteres catalanes, 3 durant el març

Imatge d'arxiu de la carretera C-462 amb motos circulant

Imatge d'arxiu de la carretera C-462 amb motos circulant / Gemma Aleman

ACN

El Servei Català de Trànsit (SCT) ha ampliat de 25 a 40 el nombre de sessions del programa per a motoristes Formació 3.0, que arriba a la novena edició i es posa en marxa aquest cap de setmana. La iniciativa, que compta amb la col·laboració de la patronal del sector, Anesdor, i dels Mossos d'Esquadra, s'adreça als pilots de motocicleta que vulguin millorar la tècnica de conducció i augmentar la seguretat, i es desenvoluparà entre el març i el novembre. Més de 4.300 usuaris de motocicleta han participat en el programa, segons dades de l'SCT. Una de les novetats de la novena edició és que es donarà entrada a la formació diferenciada en zona urbana, que començarà a Barcelona amb sessions adreçades als usuaris d'escúter.

753 motoristes van participar en el programa de l'any passat, amb una mitjana d'edat de 47 anys i amb 20 anys d'experiència. En 20 de les 24 sessions hi va haver dones motoristes. Un dels objectius d'aquest any és mantenir i incrementar la participació amb relació al gènere "d'una forma més proporcional i equitativa", iniciativa que es va començar a promoure en l'última edició.

Les 40 sessions previstes per aquesta nova edició es desplegaran en carreteres obertes de les quatre demarcacions catalanes. Les vies escollides són freqüentades per motoristes durant el cap de setmana i registren un cert risc d'accidentalitat, segons subratlla l'SCT. La primera tindrà lloc divendres 17 de març a Reus, i a final de temporada es tornaran a fer quatre sessions extra de formació més en profunditat a partir d'un sorteig entre tots els participants de les sessions ordinàries.

La participació és gratuïtat i els participants faran un recorregut amb la seva motocicleta d'uns vint minuts acompanyats i enregistrats pels instructors. Després es visualitzaran les imatges i es comentaran els detalls que puguin millorar la conducció dels participants. Quan s'acaba l'activitat, l'interessat rep la gravació i un full amb deu punts sobre l'estat tècnic de la motocicleta.

Segons les dades que ofereix l'SCT, en el que va de 2023 han mort 5 persones en accident de motocicleta, tres d'elles el mes de març. 40 persones més han resultat ferides de gravetat. L'any passat 42 persones van morir en accidents de moto a les carreteres catalanes, un 14% menys que el 2019.