Una dotzena de socis de Foto Art Manresa són els autors de la quarantena de treballs que estan penjats des de dimecres al vespre a les parets de la sala d´exposicions de l´Espai la Plana, un conjunt que forma la mostra Color D_Vi amb la qual cadascun d´ells ha entomat el repte de plasmar amb la càmera la seva particular interpretació del lema «Els colors del vi».

«Sempre hem participat del cicle Vi_suals», va explicar Josep Brunet, president de l´entitat. «Cada fotògraf té llibertat per aportar la seva mirada al tema que es proposa», va afegir. L´exposició es pot visitar a la Plana fins al dia 5 de juny, i del 8 de juny al 10 de juliol s´exhibirà al Museu de la Tècnica de Manresa juntament amb les obres pictòriques que s´ensenyaran per primera vegada aquest dissabte en diferents espais del nucli antic de la ciutat.

Josep Brunet i Pura Travé mostren un treball de to minimalista, una sèrie de set fotografies de taques de diferents vins de la DO Pla de Bages. El color roig també pren protagonisme en les composicions orgàniques -la mà, el peu, la petjada- de Ferran Cerdans. Robert Santamaria, per la seva banda, ha reduït la paleta de la vinya al joc del blanc i el negre reflectits en la tija i el raïm en unes composicions.

Els colors del vi prenen intensitats contrastades en el treball de Joan Ant. Closes, que ha maridat les copes amb paisatges de la comarca com les tines de les Balmes. En les fotografies de Ricard Escudero, els detalls ampliats posen de manifest la bellesa, entre d´altres, del verd vegetal i del groc vidriós. Genís Sáez també es fixa en la riquesa de la vinya, de la natura, on destaca el lila exacerbat del raïm. La imatge de Jordi Preñanosa gradua els tons cromàtics a partir d´una copa que s´omple.

Els paisatges, amb el verd com a color predominant, i la boira són l´eix de l´obra de Felip Freixanet. Les fotografies d´Ignasi Trapé miren cap endins, cap al repòs de l´ampolla en una escenografia de pols i olor de vell. De Gabriel Montes destaca el joc lumínic entre la translucidesa de les copes i la corporeïtat de la vinya. Per la seva banda, Yolanda Pradas es fixa en els detalls dels colors foscos i apagats de gots, ampolles i taps.