Un espectacle de: Christina Rosenvinge, Marta Pazos, María Folguera (inspirat a partir de poemes de Safo)
Cançons originals: Christina Rosenvinge
Text: María Folguera
Direcció: Marta Pazos
Direcció musical: Christina Rosenvinge
Coreografia: María Cabeza de Vaca
Intèrprets
Christina Rosenvinge
María Pizarro
Lucía Bocanegra
Natalia Huarte
Irene Novoa
Xerach Peñate
Lucía Rey
Juliane Heinemann
Escenografia: Marta Pazos
Vestuari i caracterització: Pier Paolo Álvaro
Il·luminació: Nuno Meira
So: Dany Richter
Direcció de producció: Maite Pijuan
Producció executiva: Marina Vilardell
Ajudantia de producció: Mercè Grané
Direcció tècnica: Moi Cuenca
Coordinació tècnica: David Ruiz
Ajudantia de direcció: Marcel Solé
Ajudantia descenografia: Pablo Chávez
Construcció descenografia: Scnik Movil
Comunicació i disseny gràfic: The office comunicación
Màrqueting: Focus
Reportatge fotogràfic: David Ruano
En un jardí de Lesbos, illa entre Orient i Occident, la poeta Safo ha convocat les muses protectores de l'art per saber què serà del seu nom. Les deesses detenen el seu joc per iniciar Safo en un viatge a través del temps: d'Ovidi al segle XXI, dels versos perduts a una subhasta a Christie's. Però també ens acostarem a la Safo humana, a l'artista que tocava en casaments i va cantar al desig per dones diverses. Safo va inventar la nostra manera d'entendre l'amor. Aquesta nit, de la mà de les Muses, intentarem entendre-la a ella.
Safo és un poema escènic, musical i visual que explora la figura de la gran poeta de Lesbos. Enigmàtica i misteriosa, és una autora venerada i respectada fins avui, que va compondre més de deu mil versos, dels quals no obstant ens han arribat escassos poemes complets i versos solts. En contrast amb la clamorosa absència de la seva obra, la seva figura llegendària no ha fet res més que créixer amb el temps.
La nostra proposta escènica recorre l'univers sàfic a través d'allò imaginat, projectat, especulat pels estudiosos i artistes al llarg dels segles, i reconstrueix a partir del que va quedar els enigmàtics versos incomplets, la influència en autors posteriors com Ovidio, Catulo, Nosis o Erina, el que va poder ser i el que significa Safo en un cànon majoritàriament masculí que durant segles ha intentant reinterpretar la seva figura segons els valors i els prejudicis de cada època.
Un joc metateatral, un diàleg entre present i passat per celebrar Safo.