El Sitges-Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Catalunya ha donat aquest divendres el tret de sortida en la seva 46a edició amb la producció catalana 'Grand Piano' dirigida per Eugenio Mira i protagonitzada per Elijah Wood i John Cusack. Un thriller carregat de suspens i de tensió que se centra en el pànic escènic d'un reconegut i jove pianista durant un dels seus concerts més importants. De fet, un concert que serà a vida o mort. En la roda de premsa de presentació de la pel·lícula, Mira ha manifestat que una de les idees que recorre el film és que una "forma de superar les pors és a través del shock".

El protagonista és un jove i famós pianista. Porta cinc anys de silenci degut a un error que va cometre en una important peça musical. Ara, després de tot aquest temps, el pianista tornarà a interpretar-la, però ho farà sota una gran pressió. Hi ha qui l'està amenaçant de mort durant l'actuació i si comet un error acabarà amb la seva vida o la de la seva esposa.

Aquesta amenaça es presenta segons el director com una tortura però també com una salvació, és a dir, com un motor perquè el pianista executi amb èxit la peça de piano. "Cada cosa que és inusual ens hi hem agafat fortament", ha manifestat. El director ha respost quan se li ha preguntat pel fet que no apareix gairebé en tota la pel·lícula el "demiürg que tortura o salva a Tom del seu pànic escènic". Mira també ha apuntat que havien jugat amb la idea que potser eren veus que el protagonista escoltava dins seu. En aquest sentit, ha remarcat que una "forma de superar les pors és a través del shock".

L'actor Elijah Wood, protagonista de pel·lícules com la trilogia d''El Senyor dels Anells', 'Los crímenes de Oxford' o la recent 'Maniac', ha explicat que durant gran part de la pel·lícula toca ell el piano, però també ha tingut un doble que va ser el seu professor a Barcelona. L'actor ha indicat que sense ell hauria estat impossible gravar el film. Wood ha reconegut que ell té la mateixa sensació com actor que el personatge del film.

Així mateix, ha declarat que 'Grand Piano' ha estat un gran repte, però també un regal perquè un actor no té sempre la possibilitat d'aprendre un art en el rodatge d'un film com en el seu cas amb el piano. "Sense la confiança de Mira mai hauria estat possible", ha dit, al temps que ha reconegut que va passar bastant por els dies previs a Barcelona.

Wood: "Tornar al Festival de Sitges és com tornar a casa"

Wood ha recordat que la seva primera experiència amb un director espanyol va ser amb Alex de la Iglesia en el rodatge de 'Los crímenes de Oxford' i ha assegurat posteriorment que 'Grand Piano' ha estat "una de les experiències més grans i increïbles" que ha tingut mai i "part de la culpa és de l'Eugenio, però també de la resta de l'equip". Wood ha reconegut que tornar al Festival de Sitges "és com tornar a casa".

El director de 'Grand Piano' ha destacat en diferents moments la importància del guió fet per Damien Chazelle.

El film és una producció de Nostromo Pictures en coproducció amb Canarias 1 AIE, Atresmedia Cine, Telefónica Producciones i amb la participació de Televisió de Catalunya.

Ángel Sala: "El cinema espanyol és molt bo i té molta qualitat"

El director del Festival de Sitges, Ángel Sala, ha contestat al ministre d'Hisenda, Cristóbal Montoro, qui va dir que "els problemes del cinema no tenen només a veure amb les subvencions, també amb la qualitat de les pel·lícules que es fan i amb la seva comercialització". "El cinema espanyol és molt bo i té molta qualitat i ho demostrarem aquí com es demostra també a les cartelleres dels cinemes", ha afirmat Sala.