Les novel.les de Dan Brown segueixen sent un filó extremadament suculent per Hollywood. I així, ara ens arriba 'Inferno', la tercera aventura cinematogràfica protagonitzada pel Robert Langdon, després de la celebèrrima (i fluixa) 'El código Da Vinci' i 'Ángeles y demonios'.

El famós professor de simbologia es desperta amnèsic a Florència després d’haver patit un intent d’assassinat. La doctora Sienna Brooks esdevindrà la seva gran col.laboradora perquè recuperi la memòria i pugui desbaratar un atemptat biològic de proporcions gegantines que ha concebut un il.luminat que creu que el futur de la Humanitat passa indefectiblement per reduir dràsticament la població mundial. El protagonista haurà de trobar en Dante i els Médici, els florentins més influents de la història, les claus per poder neutralitzar una conspiració apocalíptica.

El film repeteix el mateix equip tècnic i artístic dels dos primers lliurament (el director Ron Howard, el guionista David Koepp i l’actor Tom Hanks) i els resultats són similars: un thriller, tan alambinat com innecessàriament allargat, que no aconsegueix ni inquietar-nos ni absorbir-nos. El realitzador americà recorre en aquesta ocasió al mestre més influent i imitat de la història del cinema (Alfred Hitchcock) i ens ofereix tot un seguit de picades d’ullet a dos dels títols més emblemàtics del geni britànic, 'Recuerda' (1945) i 'Con la muerte en los talones' (1959).

El darrer llargmetratge de l’autor d’'Una mente maravillosa', un dels professionals més adotzenats de Hollywood, només interessarà vertaderament als fans incondicionals de Dan Brown. La resta podrà trobar a la cartellera thrillers de molta més volada.