Mediapro ha decidit agrupar tota la producció de continguts audiovisuals de ficció del grup sota el paraigües de 'The Mediapro Studio' per convertir-se en un actor global i "competir amb tots els grans estudis que hi ha al món". La companyia ha llançat la marca per donar "unitat" als continguts que produeix i controlar tota la cadena de valor. És a dir, des del desenvolupament fins a l'emissió passant per la creació, producció, prestació de serveis audiovisuals, direcció artística i distribució del contingut. A més, Mediapro passa a involucrar-se en el finançament dels projectes que després emetin altres plataformes. És aquest punt el que diferencia un estudi d'una productora i és el pas endavant que ara dona el grup, segons ha remarcat el soci gestor de Mediapro, Tatxo Benet, durant la presentació de la iniciativa aquest dimarts a Madrid.

"Havíem de posar-nos en el finançament de continguts per tenir una posició negociadora molt millor i quedar-nos amb la major part de la propietat intel·lectual", ha dit. D'aquesta manera, Mediapro pot prendre "la decisió última del que produirà o no" i pot tancar els seus propis acords sobre quins projectes iniciarà amb el seu propi equip. Tanmateix, Mediapro no renuncia a seguir produint per encàrrec i amb el finançament d'altres operadors.

Només el 2019, el grup invertirà 200 milions d'euros en projectes destinats a tots els mercats i operadors. Mediapro distribuirà 34 series aquest any, en castellà i anglès, i té uns 200 projectes de ficció en desenvolupament. Entre les series, 'The new pope' en col·laboració amb HBO, Sky i Canal + o 'Estoy vivo' per a Televisió Espanyola. Pel que fa al cine destaca la nova pel·lícula de Woody Allen que començarà a rodar-se al juliol a diversos punts de l'Estat, principalment al País Basc.

Un dels principals objectius de 'The Mediapro Studio' és consolidar la internacionalització de la producció de ficció del grup i oferir al talent que hi ha a l'Estat la possibilitat "d'expansió a tot el món", segons ha dit el soci gestor del grup. Mediapro compta amb més de 200 guionistes, prop de 500 productors i amb 10 oficines creatives arreu del món. "Els números parlen d'una capacitat de producció i un estudi com el pot tenir qualsevol estudi nord-americà que us vingui al cap", ha remarcat Benet.

El director general de Mediapro, Jaume Roures, ha destacat la trajectòria del grup, que ja té 25 anys, ha destacat que s'adapten "a la modernitat" i ha afirmat que 'The Mediapro Studio' els ha de permetre assolir "cotes superiors". A la presentació hi ha assistit creatius, guionistes, productors com Fernando León de Aranoa, que dirigirà el film 'El buen patrón' amb Mediapro el 2020, David i Álex Pastor, Iván Escobar o Javier Olivares.