Un total d'1.224.000 espanyols no van sintonitzar ni un minut la televisió el mes d'abril passat, mentre que els més grans de 64 anys hi dediquen més de sis hores diàries, segons revela l'anàlisi mensual de Barlovento Comunicación, sobre la base de dades de Kantar Media. Els autors de l'estudi assenyalen que qui tenen fòbia a la televisió representen el 2,7 % del total de 45,1 milions d'espectadors potencials com a univers de consum.

Per la seva banda, , 32,1 milions d'espanyols contacten diàriament amb la petita pantalla (el 71,3% de la població). A més, en l'acumulació mensual d'abril, la cobertura assolida és del 97,3 % (43,8 milions), total que ha vist com a mínim un minut la televisió. En concret, els espanyols que més temps dediquen al dia a veure la televisió són les dones, amb 4 hores i 10 minuts de mitjana, i els més grans de 64 anys, amb 6 hores i 8 minut.

En total, l'informe revela que el consum televisiu dels espanyols es va situar en 3 hores i 53 minuts diaris per persona, fet que suposa un descens de vuit minuts respecte al mateix mes de l'any passat.