El 37,1% de les llars espanyoles amb accés a Internet ja fa servir plataformes on-line de pagament com Netflix, HBO, Dazn i Amazon Prime Video per veure contingut audiovisual en línia, segons l'últim Panell de Llars elaborat per la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC).

L'informe corresponent al primer semestre del 2019 confirma la tendència a l'alça que es mostra durant els darrers anys en l'ús d'aquestes plataformes, com reflecteix el creixement interanual del 10% registrat en els sis primers mesos d'aquest any.

Així, el percentatge d'usuaris que empra plataformes de pagament per veure contingut audiovisual ha passat del 10,7% del primer semestre del 2016 al 22,5% en els sis primers mesos del 2017, i ascendeix després fins al 33,7% en el mateix període del 2018 i al 37,1% en el primer semestre del 2019.

D'altra banda, el Panell de Llars assenyala que els serveis de missatgeria on-line van continuar sent els més utilitzats a Internet, com reflecteix el fet que el 80,1% dels individus que té un smart-phone fa servir aquestes aplicacions de comunicació instantània diverses vegades al dia.

A continuació se situen les xarxes socials, ja que un 40,4% dels enquestats afirma fer-les servir diverses vegades al dia. A aquests serveis, els segueixen la consulta de correu electrònic (31,5%), el visionat de vídeos (21,5%), els jocs (17,6%) i els serveis de localització o GPS (5%).

En aquest context, l'informe recull que WhatsApp va ser l'aplicació de missatgeria on-line que va concentrar més usuaris, perquè la van fer servir el 93,1% dels internautes. Després, la que té més adeptes és Facebook Messenger (31%), molt per sobre de Telegram (7%) i Skype (6%).