'Pasapalabra' es va convertir en el seu moment, fins a la seva cancel·lació, en un dels programes que més èxit obtenia de la televisió. Vist ara, amb anys de perspectiva, sembla clar que va ser un encert per part de Telecinco arrabassar-li el format a Antena 3, la cadena que va començar a emetre aquest concurs a la televisió en obert a Espanya. Però el que es pregunten els espectadors que estan a l'altre costat sempre és: com tracta el format presentat per Christian Galvez els concursants que acudeixen al plató per intentar emportar-se a casa una espectacular quantitat de diners?

Doncs la veritat és que no podria ser millor, si s'ha de jutjar per la resposta dels exconcursantes. Al llarg dels últims mesos s'ha parlat molt del que passa o no darrere de les càmeres de 'Pasapalabra'. Els amants de les conspiracions asseguren que als concursants més mediàtics (Jero ara i Fran González abans) l'organització els posava les preguntes més fàcils o fins i tot arribava a "xivar-los" algunes respostes perquè encertessin i així superessin la fase sense problema cap. L'audiència els volia i als directius el que els interessa és l'audiència. Llavors, com viuen aquesta situació de suposat favoritisme altres concursants?

Santi, un dels últims en abandonar el format, va voler parlar la setmana passada a les xarxes socials. "Veient-me en el meu comiat sento que en el plató no vaig ser capaç de dir tot el que volia, així que obro fil", va començar la seva explicació a Twitter, una de les xarxes socials més utilitzada pels qui comenten el programa. "De Pasapalabra només puc dir coses bones. Cuiden molt els concursants i et fan sentir part de la família des del primer programa. I són un equipàs en l'àmbit humà i en el professional. Només així s'explica aquest èxit continuat de dotze anys. Cuiden fins a l'últim detall i dona gust veure'ls treballar amb tanta passió i afecte. Tota la meva admiració i agraïment per a ells", afegeix el ja exconcursant. "Tot un honor competir amb el meu company i amic Jero, no em surt anomenar-lo rival ni contrincant", conclou.

Però el programa no només triomfa a Espanya. 'Pasapalabra' és un format que s'emet a tot el món i que també té molt èxit (i centenars de milers d'espectadors per tant) en altres països, sobretot a l'Amèrica Llatina.